کرسی درس آیت‌الله مصطفوی در مسجد امام حسن عسکری(ع) بسیار پربار بود

کرسی درس آیت‌الله مصطفوی در مسجد امام حسن عسکری(ع) بسیار پربار بود

تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والسلمین پشتکوهی گفت: آیت‌الله سیدحسن سعادت مصطفوی ضمن اقامه نماز و تفسیر قرآن در مسجد جامع نیاوران، کرسی تدریس خارج فقه و اصول و فلسفه اسلامی را در مسجد امام حسن عسکری(ع) نیاوران داشت که بسیار پربار بود.

حجت الاسلام والمسلمین «امیر پشت‌کوهی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی، جوان ترین شاگرد مرحوم آیت الله محمد تقی آملی -امام جماعت مسجد و تولیت مدرسه علمیه مجد- بود، اظهار کرد: ایشان همچنین سال ها در درس آیت الله سید احمد خوانساری شرکت می کرد و به گفته مرحوم آیت الله مرندی، بهترین شاگرد این دو استاد بود.

 

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) (واقع در محله دزاشیب تهران) افزود: آیت الله سعادت مصطفوی وقتی مرحوم آیت الله کَرَفلی از علمای همدان و امام جماعت مسجد جامع نیاوران دچار کسالت شد، به دعوت جمعی از علما و مردم منطقه شمیرانات، امامت جماعت مسجد جامع نیاوران را پذیرفت.

 

وی اضافه کرد: ایشان با وجود اینکه استاد دانشگاه و حوزه بود و در مسجد امام حسن عسکری (ع) خارج فقه و اصول و فلسفه می گفت، اقامه نماز جماعت در مسجد جامع نیاوران را رها نکرد و مقید بود حداقل در طی شبانه روز، یک بار در این مسجد اقامه نماز کند. کرسی درس ایشان در مسجد امام حسن عسکری (ع) منطقه نیاوران تهران بسیار پربار بود.

 

حجت الاسلام پشتکوهی تصریح کرد: بنده بارها به دعوت مرحوم آیت الله سعادت مصطفوی در مسجد جامع و حسینیه نیاوران منبر رفتم. زمانی در دهه دوم محرم که بانی خود ایشان بود و راه مرحوم پدرشان در برگزاری این مجلس را ادامه می داد، پس از اتمام سخنرانی بنده در شب بیستم محرم، یک یادداشتی به بنده داد. ایشان در آن یادداشت ضمن تشکر و تقدیر از سخنرانی بنده، نکاتی نیز درباره نحوه خطابه و تبلیغ گفته بود. این موضوع برای بنده خیلی مهم بود که مرحوم آقای مصطفوی با آن همه مشغله، به نحوه سخنرانی خطبا نیز توجه دارد و نکات لازم را در کمال ادب و احترام تذکر می دهد.

 

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) محله دزاشیب تهران در ادامه با بیان اینکه مرحوم آیت الله سعادت مصطفوی به هیچ وجه از کسی پول نمی گرفت و حتی از دریافت وجوهات شرعی امتناع می کرد، و حتی از مسجد نیز حقوقی دریافت نمی کرد، ابراز کرد: با همه این تفاصیل مسجد جامع نیاوران و شخص خود ایشان مامن نیازمندان بود.

 

پشتکوهی در ادامه درباره ویژگی های اخلاقی مرحوم سعادت مصطفوی، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مصطفوی، ارادات عجیبی به امام حسین (ع) داشت و در دسته زنجیرزنی نیز شرکت می کرد و زنجیر می زد.

 

پایان پیام/ 397