فرهنگ سازی توسط رسانه ها از تاثیرگذارترین راه های تقویت جایگاه مسجد است

فرهنگ سازی توسط رسانه ها از تاثیرگذارترین راه های تقویت جایگاه مسجد است

تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۱
حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به نقش رسانه ها در تبلیغ، ترویج دین و آموزه های دینی، گفت: فرهنگ سازی توسط رسانه ها یکی از تاثیرگذارترین راه های تقویت جایگاه مسجد است.

حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: باید با ایجاد درآمد پایدار برای مساجد باعث غنای فرهنگی و اقتصادی مساجد شویم و در همین راستا با ایجاد وقف های منفعتی و درآمدزاد از قبیل واحد تجاری، باغ و زمین زراعی باعث بهبود کیفیت امور فرهنگی و اجتماعی مساجد می شویم و این امر مهم نیاز به فرهنگ سازی و تبلیغ و ترویج مبلغین در مساجد دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و 240 مسجد و حسینیه و 225 بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به آیه قرآن (فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى)، افزود: این آیه مرکزیت بخشی به عبادت مسلمانان در زمینی پاک برای خداوند را مهم ترین نقش مسجد به عنوان خانه تاکید می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد در دین مبین اسلام دارای جایگاه والایی هستند که کمتر مکانی چنین جایگاه را می تواند داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهتمام متولیان مساجد به جذب نسل جوان، افزود: علیرغم موفقیت برخی مساجد در جذب قشر جوان به این اماکن امن الهی، هنوز تعدادی از مساجد در رسیدن به این هدف مهم به توفیق خوبی دست نیافته اند که تلاش بیش ازر پیش متولیان و هیئت امنای امر را می طلبد.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در رفع شبهات دینی و القایی دشمن در اذهان عمومی به ویژه نسل جوان، تاکید کرد: مصون ماندن جوانان از انحرافات اعتقادی و فکری نیازمند توانمندی مساجد در پاسخگویی به شبهات سیاسی و اعتقادی آنان است.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در تبلیغ، ترویج دین و آموزه های دینی و با تاکید بر اینکه رسانه ها می توانند برای حضور پر رنگ مردم در مساجد فرهنگ سازی کنند، ابراز داشت: فرهنگ سازی توسط رسانه ها یکی از تاثیرگذارترین راه های تقویت جایگاه مسجد است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد وحدت اجتماعی را عنصری اساسی برای سلامت و بقای اصل و اساس هر جامعه‌ای دانست و گفت: مسجد در تحکیم این عنصر اساسی، نقشی بس بزرگ ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به شاخصه های مهم مسجد طراز اسلامی، تصریح کرد: مسجد طراز اسلام، مسجدی است که طبق سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار (س) اداره و مدیریت می شود و تنها به نماز اکتفا ندارد و در این میان مسجدی موفق است که از حضور امام جماعت عالم، پارسا و با تقوا برخوردار باشد و برای مردم وقت بگذارد.

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در ادامه، گفت: یک مسجد طراز اسلامی مسجدی است که از امکانات لازم برخوردار باشد و امام جماعت آن نیز همه فعالیت های این مرکز معنوی را با برنامه ریزی پیش ببرد، چرا که بدون برنامه نمی توان به هدف مطلوب رسید.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش محوریت امام در مسجد، ابراز داشت: این امر مهم می تواند با پر رنگ کردن نقش مسجد در جامعه و به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه آن، سبب تحقق جایگاه مسجد در اسلام شود.

 

وی مسجد طراز اسلامی را محلی مناسب برای دوست یابی، کنش‌های اجتماعی، حل مشکلات محل، محل مشاوره و راهنمایی دانست.

پایان پیام/ 82