فهما، رویدادی متعلق به تمام بچه های کانونی است/ ارزیابی کانون ها در دل فهما نهفته است

فهما، رویدادی متعلق به تمام بچه های کانونی است/ ارزیابی کانون ها در دل فهما نهفته است

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه رویداد ملی پایتخت فهما متعلق به تمام بچه های کانونی است، گفت: این طرح بستری برای شناسایی و پررنگ شدن تمام فعالیت های کانونی فراهم کرده است.

مرتضی طاهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: ایده برگزاری رویداد ملی پایتخت فهما از اواخر سال گذشته مطرح شد و کارهای کارشناسی از اسفند همان سال آغاز گردید.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: کمیته هایی ذیل این طرح آغاز به فعالیت کردند که هشت شاخص قرآن و عترت، بزگداشت مناسبت های ملی و مذهبی،کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت، شبکه سازی و ساماندهی، رسانه و فضای مجازی، ابتکار و خلاقیت و هنری و ادبی به عنوان شاخص های امتیازدهی تعیین شد.

 

مدیرستاد فهمای کشور با اشاره به اینکه شاخص هایی تعیین شده، 33 شاخص در ذیل خود دارند، گفت: از سال آینده تمام شاخص ها مورد اولویت هستند.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه به رویدادملی فهما یک نگاه جشنواره ای نداریم، خاطرنشان کرد: در این طرح فعالیت های جاری کانون ها در پرتال به ثبت میرسد و زمینه ای ایجاد می شود تا بتوانیم کانون ها و استان ها را ارزیابی کنیم.

 

وی با تاکید براینکه نظام ارزیابی و ارزشیابی در دل این طرح نهفته است، افزود: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) یک استان به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران و هشت استان در هشت شاخص به عنوان برترین ها معرفی می شوند؛ همچنین 180 کانون برتر هم مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه رویداد ملی پایتخت فهما متعلق به تمام بچه های کانونی است، گفت: این طرح بستری برای شناسایی و پررنگ شدن تمام فعالیت های کانونی فراهم کرده است، به گونه ای که طرح فهما یک زمین بازی است که تمام مسجدی ها و کانون ها حضور دارند و برترین ها معرفی و حمایت می شوند.

 

مدیرستاد فهمای کشور با بیان اینکه کانونی ها منتظر بستری برای مطرح کردن فعالیت های خود بودند، گفت: از طریق این طرح کارهای خوب شناسایی و حمایت می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ورود کانونی ها در این طرح خوب بوده است، گفت: شبکه رابطین این طرح در بین کانون ها راه اندازی شده است و همین کمک خوبی به استان ها برای ثبت اعضای کانون ها و امتیازات آن در سامانه است.

 

به گفته وی، تاکنون در مجموع هشت میلیون امتیاز براساس اطلاعاتی که وارد شده است، توسط کانونی ها کسب شده است ولی هنوز تا 21 دی ماه امسال فرصت باقی است.

 

طاهریان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ثبت امتیازات از نیمه پایانی آذرماه شدت بیشتری بگیرد، گفت: 21 دی ماه تنها زمان پایانی ثبت امتیازات برای ارزیابی عملکرد کانون هاست و کانون ها می توانند در هر تاریخی اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

 

پایان پیام/ 73