تجلیل از خانواده شهید محب علی و هرمزی توسط خادمیاران رضوی

تجلیل از خانواده شهید محب علی و هرمزی توسط خادمیاران رضوی

تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۱
مراسم تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس در تپه نورالشهدای بوستان کوهسار برگزار و خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران با همراه داشتن پرچم متبرک حرم رضوی در این مراسم حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان همزمان با اولین شب ماه صفر خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه۵ تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهیدان جواد محب علی و مجید هرمزی که بخشی از مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در تپه نورالشهدای بوستان کوهسار محله شهران بود با همراه داشتن پرچم متبرک حرم رضوی حاضر شدند.


مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز و با پخش صلوات خاصه، حضور پرچم متبرک و خادمیاران حال و هوای امام رضایی به خود گرفت و حاضرین با دستان روی سینه با چشمان اشکبار از دور گفتند سلام.
خادمیاران بعد از حاضر شدن در جایگاه جهت اجرای مراسم آئینی و تجلیل از خانواده شهدا با مهربانی این بزرگواران روبرو شده و از دستان پر مهر عموی شهید محب علی و برادر شهید هرمزی تقدیرنامه هایی در باب انجام خدمات شایسته زیر سایه شمس الشموس دريافت و هدایا و تبرکی های خاص خود را تقدیم کردند.


گفتنی است شهید مجید هرمزی پنجم دی سال ۱۳۴۷، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش حسن کارمند بود، مادرش بمانی نام داشت. تا چهارم متوسطه در رشته علوم اقتصادی درس خواند. در بیست و نهم دی ۱۳۶۵در سن 18 سالگی با سمت پزشکیار در عملیات کربلای 5 شلمچه حاضر و بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید . مزارش در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران می باشد.


وی در وصیت نامه خود اشاره ای به اهمیت نماز خواندن داشتند: آن عده ای که نماز نمی‌خوانید یا هر وقت دوست داشتید، می خوانید حواس خود را جمع کنید که اگر نماز نخوانید، خداوند از شما روی بر می گرداند.   
قابل ذکر است که پدر و مادر هر دوشهید بزرگوار دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهید خود پیوسته اند.


در ادامه مراسم، داخل موکب فراق اربعین جمعی از حاضرین و خادمیاران با نوای امام رضایی به عزاداری پرداختند.
شایان ذکر است مراسم عزاداری و برپایی موکب فراق اربعین توسط جمعی از جوانان موکب حضرت ام البنین(س) به صورت نمادین برای تسکین جاماندگان اربعین در دوماه محرم و صفر هر شب در مزار شهدای گمنام کوهسار برپا می شود.

پایان پیام/ 704