بچه های مسجد از پیشگامان مبارزه با کرونا/۱۲۰۰کانون مساجد در جبهه فرهنگی فعالیت دارند

بچه های مسجد از پیشگامان مبارزه با کرونا/۱۲۰۰کانون مساجد در جبهه فرهنگی فعالیت دارند

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
حجت الاسلام نعمتی به همدلی و اتحاد کانون های مساجد استان مازندران برای مهار کرونا اشاره کرد و گفت: فعالیت های این کانون ها به صورت خودجوش و با استفاده از ظرفیت نمازگزاران مساجد و خیرین انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی» امروز (۱۱شهریور) در نشست هم اندیشی فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان مازندران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شماره یک استانداری به فعالیت هزار و ۲۰۰کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان مازندران اشاره و اظهار کرد: در بحث شیوع کرونا نیز بچه های مسجد بسیار به موقع و اثرگذار وارد میدان جبهه مقابله با این بیماری منحوس شدند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به همدلی و اتحاد کانون های مساجد استان برای مهار کرونا اشاره و بیان کرد: کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل با تولید و توزیع لوازم بهداشتی برای حفظ سلامت مرم در برابر کرونا، خوش درخشید.بچه های مسجد در رزمایش مواسات و همدلی نیز اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه کانون های مساجد استان در تولید ثروت و ایجاد اشتغال نیز کارهای ارزشمندی انجام دادند، افزود: کانون شهید علی گراییلی روستای خرماکلا شهرستان قائم شهر در ۱۸ماه ۷۰۰شغل ایجاد کرده است.

 

وی به فعالیت کانون فرهنگی هنری اخلاص قائم شهر برای تولید نرم افزار تفسیر قرآن کریم اشاره و بیان کرد: فعالیت های این کانون ها به صورت خودجوش و با استفاده از ظرفیت نمازگزاران مساجد و خیرین انجام می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی به سرانه محدود فرهنگی اشاره کرد و گفت:متاسفانه سرانه فرهنگی محدودی برای تزریق به کانون های مساجد استان در نظر گرفته می شود که امیدواریم در ادامه کار دولت سیزدهم این سرانه افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

وی به فعالیت کتابخانه های کانون های مساجد استان در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی اساره و بیان کرد: کانون سیدالشهدای میرود پشت بابل که با طرح های ابتکاری مروج کتابخوانی در سطح روستا است نیز از کانون های موفق در رویداد ملی فهما است.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه طرح مسجد مدرسه در کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل درحال اجراست، افزود: دانش آموزان در این کانون با اطمینان خاطر درحال علم آموزی هستند.

 

وی به همکاری کانون های مساجد استان با موسسه و کانون حضرت خدیجه(س) برای توزیع گوشت گرم بین نیازمندان استان اشاره و اظهار کرد: این بسته های گوشت قربانی با همکاری مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در اختیار جامعه هدف قرار داده می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت کانون های مساجد استان در راستای تحقق منویات رهبری در موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همچنین کانون های مساجد استان در بحث پذیرایی از زائرین سفر اربعین اقدام به برپایی موکب هایی در داخل مرز های ایران اسلامی،‌کربلا، نجف  و... کرده اند.

 

وی ضمن تحسین عملکرد دولت انقلابی با شعار مسجد اشاره کرد و افزود: انتظار می رود در بحث اعتبارات فرهنگی بودجه هایی به سمت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ها سرریز شود.
 

 

پایان پیام/ 286