دستانی کوچک، گره گشای بزرگ/همایشی به یاد دختر سه‌ساله به میزبانی کانون های مساجد گیلان

دستانی کوچک، گره گشای بزرگ/همایشی به یاد دختر سه‌ساله به میزبانی کانون های مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
همایش سه‌ساله‌های حسینی به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) در کانون های شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) دختر سه ساله حضرت امام حسین(ع)، کودکان حسینی شهرستان های ماسال و صومعه سرا با اجتماع در مساجد، با برپایی مراسم عزاداری، به یاد مصیبت‌های وارد شده به اهل بیت عصمت و طهارت پس از واقعه عاشورا با همراهی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نوحه سرایی کردند.

 

کودکان گیلانی در حالی که سربندهایی مزین با نام حضرت رقیه (س) بر سر داشتند، به یاد شهیده خردسال دشت کربلا به عزاداری پرداخته و اشک غم ریختند، تعداد زیادی از مادران کودکان سه ساله نیز در این مراسم شرکت کرده و همراه با کودکان خود در مصیب اهل بیت عصمت و طهارت عزاداری کردند.

 

نمایش‌نامه خوانی عاشورایی و سخنرانی حوزه کودک با محوریت تبیین قیام عاشورایی و پرداختن به فرهنگ عاشورایی و نقش خانواده در این واقعه توسط روحاینون از محورهای این همایش بود.

 

در این روز در اقصی نقاط گیلان، همه به سفره‌ای دعوت بودند که صاحب آن دختری سه ساله بود، دختری که دیدگانش خیلی زود به تماشای پلیدی‌ها باز شد، هنوزم که هنوز است گره‌های بسته زندگیمان را با دستان پرمهر و کوچک حضرت رقیه(س) باز و وقتی مشکلی گریبانگیر می‌شود، نذر و سفره بی‌بی سه ساله را پهن می‌کنیم.

 

این سفره‌ها بهانه‌ای بود تا کودکان قصه حضرت رقیه(س) را نجوا کنند، آمده بودند تا از همین سنین درس صبر و ایستادگی را در لوح وجودشان هک کنند، این مراسم‌ها حضرت رقیه‌ای هم داشت که با نقش‌آفرینیشان خود را جای کودک سه ساله امام حسین(ع) گذاشته بودند.

 

 

*برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی در مسجد سنگ‌بست ماسال

«حسین سوات‌پور» با تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) همایش سه ساله‌های حسینی در مسجد علی‌بن ابی طالب(ع) سنگ‌بست برگزار ‌شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت ماسال افزود: کودکان و نوجوانان پرچمداران زنده نگه داشتن نهضت حسینی در کشور هستند و مشارکت آنها در برنامه‌های محرم و صفر بسیار سازنده است.

 

وی گفت: در این همایش صدها نفر از مادران به همراه کودکان خردسال خود حضور داشتند و در غم و اندوه طفل مظلوم کربلا اشک ماتم ریختند.

 

سوات‌پور، تعمیم فرهنگ عاشورایی و فرهنگ سازی در خصوص آن را مهم ترین هدف برگزاری این همایش دانست و تصریح کرد: نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان و منطقه و جهان که زیر شدید‌ترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری آن‌ها قرار دارند از دیگر اهداف برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت ماسال با بیان اینکه هر آنچه که از احکام اسلامی در جامعه جاری و ساری هست به مدد قیام نهضت حسینی است، خاطرنشان کرد: باید در نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی تلاش و همت شود.

 

 

*همایش سه ساله های حسینی در مسجد خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد:آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه (س) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار افزود: هر ساله همایش شیرخوارگان حسینی ویژه نوزادان ۶ ماهه به یاد حضرت علی اصغر (ع) در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود و مظلوم واقع شدن حضرت رقیه (س) ما را برآن داشت تا با حضور دختربچه های سه ساله همایش دیگر برگزار کنیم.

 

وی گفت: قطعا برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه آشنایی کودکان و نونهالان با حماسه حسینی را فراهم کرده و حضور مادران در این همایش نیز تاثیر بسزایی بر تربیت کودکان دارد.

 

 

وحدانی تصریح کرد: مادران باید با تاسی از سیره حضرت زینب(س)، دختران خود را همچون حضرت رقیه (س)، زینب وار تربیت کرده و با معارف اهل بیت(ع) و زندگی آنها آشنا کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) خشکرودبار خاطرنشان کرد: بروز و ظهور هر بخشی از عاشورا را سال‌ها می‌توان در قالب‌های مختلف تبیین و تفسیر کرد و به جهانی که تشنه حسین(ع) است شناساند.

 

گفتنی است؛ حضرت رقیه(س)، دختر سه‌ساله امام حسین(ع) است که بارگاه آن در شهر شام واقع شده است.

 

پایان پیام/ 526