کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان رتبه های برتر رویداد ملی «فهما»

کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان رتبه های برتر رویداد ملی «فهما»

تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸
حجت الاسلام رضوانی نژاد از پیشتازی چهار کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان در معرفی کانون های برتر مساجد کشور و رویداد ملی «فهما»‌ خبر داد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت به طرح ثبت فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد اشاره کرد و گفت: سامانه فهما، سامانه‌ای جهت ساماندهی و ثبت اطلاعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به شفافیت اطلاع‌رسانی در این سامانه افزود: تمامی فعالیت‌های کانون‌ها اعم از ثبت و تکمیل مشخصات اعضای کانون‌ها، طرح‌های فرهنگی و هنری و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده کانون‌ها که در این سامانه ثبت شود، دارای امتیاز بوده و توانمندی کانون‌های فعال را مشخص می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هر سال یک استان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (پایتخت فهما) معرفی می‌شود، تصریح کرد: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور براساس فعالیت‌ها و برنامه‌های ثبت شده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه و کسب امیتاز لازم انتخاب می‌شود.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد «قرآن و عترت»، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی و فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «هنر متعالی» و «فعالیت‌های اجتماعی» را از محورهای مهم سامانه دانست و بیان کرد: سه کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان توانسته‌اند با ثبت اطلاعات خود در سامانه، در رده 10 کانون برتر کشور قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد می‌بایست تا پایان دی 20 هزار امتیاز کسب کنند تا به‌عنوان پایتخت فهما معرفی شوند ادامه داد: کانون مصباح شهرستان انزلی با ثبت اطلاعات 685 نفر از اعضای کانون و کسب 9 هزار و 761 امتیاز در 20 محور فعالیت مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: کانون شهدای مدافع حرم مسجد قائمیه رشت نیز تاکنون اطلاعات 544 نفر از اعضای کانون را ثبت و موفق به کسب هشت هزار و 901 امتیاز و رتبه چهارم شده است.

 

وی اعلام کرد: کانون فرهنگی و هنری ولیعصر(عج) انزلی نیز با ثبت اطلاعات 795 نفر از اعضای کانون و20 محور فعالیت موفق به کسب هشت هزار و 707 امتیاز و رتبه ششم شده است.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد بیان کرد: همچنین کانون فرهنگی و هنری مالک اشتر رودبار با کسب 6 هزار و 899 امتیاز جایگاه یازدهم کشوری در سامانه بچه‌های مسجد را به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه تا ارزیابی رویداد ملی فهما 38 روز زمان باقیست از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خواست حضور جدی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته و با ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد زمینه برخورداری امتیازات کشوری را برای گیلان فراهم کنند.

پایان پیام/ 84