اجرای گروه دمام زنی کانون «امام رضا (ع)» گراش به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع)

اجرای گروه دمام زنی کانون «امام رضا (ع)» گراش به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع)

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
مقتدری گفت: همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گروه دمام زنی کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» به اجرای برنامه می پردازد.

«علی اکبر مقتدری» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از گراش،گفت: گروه دمام زنی کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش مشتکل از بچه های مسجد است که در طول ایام محرم به اجرای برنامه پرداخت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش افزود: فعالیت این گروه در ایام ماه صفر نیز ادامه پیدا کرده و در مناطق مختلف شهرستان گراش به اجرای برنامه می پردازد.

 

وی بیان کرد: گروه دمام زنی این کانون فرهنگی هنری در برنامه جدید خود قرار است به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز به اجرای برنامه اقدام کند.

 

مقتدری عنوان کرد: برنامه گروه دمام زنی «علی بن موسی الرضا (ع)» روز یکشنبه 13 شهریور ماه از ساعت 23 در خیابان «باقرالعلوم (ع)» به اجرا در می آید.

 

به گزارش شبستان، سنج و دمام زنی در ماه محرم یکی از سنت‌های رایج مردم جنوب فارس است که هرساله به خصوص در دهه اول محرم به اوج خود می‌ رسد.

 

دمام در رده سازهای کوبه ‌ای به حساب می ‌آید و در برخی مناطق ایران، برای مراسم از جمله سوگواری محرم و صفر استفاده می‌ شود.

پایان پیام/ 691