امامی که انگیزه و شوق حضور در مسجد را به بچه‌های روستا داده است

امامی که انگیزه و شوق حضور در مسجد را به بچه‌های روستا داده است

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ایرجی امام روستایِ ملاحسن در کنار رسیدگی به محرومان و مقابله با آسیب‌هایی همچون طلاق، از طریق فعالیت‌های ورزشی تفریحی نوجوانان بسیاری را جذب مسجد کرده به گونه‌ای که برای مکبری و اذان‌گویی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن‌علی ایرجی»، امام روستای ملاحسن از توابع شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی پنج سالی است که مشغول خدمت رسانی به مردم باصفای این روستا است.

 

 

 

 

وی از فعالان طرح 313 نیز است که در مناطق هدف بنیاد علوی اجرا می شود و در قالب این طرح نسبت به پیگیری و رفع مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امداد کمک می کند. برگزاری روضه های خانگی برای این خانواده ها و ارائه مشاوره در زمینه های مختلف به آن ها از دیگر اقدامات او است.

 

دستگیری از نیاز مندان و محرومان از طریق جمع آوری کمک یکی از وجوه اصلی فعالیت های این امام روستا است وی در این باره می گوید: علاوه بر کمک هایی که بسیج و بنیاد علوی برای تأمین مایحتاج خانواده های بی بضاعت انجام می دهند خیرین نیز به ما در تهیه بسته های معیشتی کمک می کنند و تاکنون در مقاطع مختلف همراه ما بوده اند.

 

به گفته حجت الاسلام ایرجی گروهی ۱۵ نفره از خیرین تشکیل شده اند که به صورت ماهیانه مبالغی را برای انجام امور خیرخواهانه می پردازند و علاوه بر این در مقاطع گوناگون کمک های جداگانه ای را برای رفع مشکلات محرومان دارند.

 

مقابله با آسیب طلاق

خوشبختانه مردم این روستا یا به کار کشاورزی مشغول هستند و یا جاروبافی و چندان مشکل بی‌کاری در اینجا وجود ندارد. اما به گفته این امام محله آسیب های نظیر طلاق در این منطقه رشد داشته است. حاج آقای ایرجی نیز نسبت به این آسیب دغدغه مند است و تلاش می کند با ارائه مشاوره به خانواده های در آستانه طلاق از این معضل جلوگیری کند. خوشبختانه این تلاش ها در چندین مورد موفق بوده و این خانواده به زندگی مشترک بازگشته اند.

 

کمک به بیماران از دیگر کارهایی است که امام مسجد جامع روستای ملاحسن با کمک خیرین نسبت به آن اقدام کرده و تاکنون مشکلات چندین نفر بدین گونه رفع شده است. چنان که هزینه عمل جراحی یکی از افراد بیمار که 150 میلیون بود با همراهی مردم و خیرین تأمین شد.

 

 

 

فعالیت های ورزشی نوجوان از دیگر برنامه هایی است که توسط این امام روستا و با محوریت مسجد جامع دنبال می شود و همین مسئله اقبال نوجوانان را نسبت به مسجد در پی داشته است. این موضوع سبب شده تا در عوض روزهایی که بچه ها نسبت به حضور در برنامه های مسجد اقبال چندانی نداشتند حالا برای به دست گرفتن اموری مثل اذان و مکبری در مسجد بابد در صف و انتظار رسیدن نوبت‌شان باشند.

 

 

حجت الاسلام ایرجی بزرگترین کار خود در این سال های حضور در روستای ملاحسن را رونق بخشیدن به مسجد با حضور نوجوانان می داند و خودش نیز با آن ها در برنامه های ورزشی همراه می کند.

پایان پیام/ 9