ساخت و مرمت ۹۰ مسجد توسط اولین تخریب‌گر مسجد «بابری»

ساخت و مرمت ۹۰ مسجد توسط اولین تخریب‌گر مسجد «بابری»

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸
اولین هندوی افراطی که دست به تخریب مسجد «بابری» زده بود، پس از تشرف به اسلام، به منظور توبه و جبران گناه خود، اقدام به ساخت و مرمت ۹۰ مسجد در هند کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «القدس العربی»، اقدامات تنفرآمیز علیه مسلمانان باعث شد «بابلیر سینگ» همراه با گروهی از هندوهای افراطی در ششم دسامبر سال 1992 دست به تخریب مسجد تاریخی «بابری» بزند.

 

این هندوی سابق، اولین شخصی بود که از گنبد مسجد بابری در حالی که چکش در دست داشت، بالا رفت و کلنگ تخریب این مسجد را زد و پس از آن دیگر تندروهای افراطی به مسجد بابری حمله کردند.

 

بابلیر سینگ تنها به این کار اکتفا نکرد و برای اینکه نفرت و انزجار را همچنان در درون خود داشته باشد، قطعه سنگی از مسجد را با خود به یادگاری برد تا کینه خود نسبت به مسلمانان را فراموش نکند.

 

پس از مدت کوتاهی وی به همراه یکی دیگر از دوستان خود به نام «یوگیندرا» از کار خود عذاب وجدان گرفتند و در نهایت شش ماه پس از تخریب مسجد بابری به دین اسلام گرویدند.

 

این هندوی افراطی پس از مسلمان شدن نام «محمد امیر» را بر خود نهاد، تصمیم گرفت برای خلاص شدن از عذاب وجدان خود 100 مسجد در این کشور بنا کند. وی با گذشت 28 سال از این حادثه تاکنون 90 مسجد را ساخته و مرمت کرده است.

 

این هندوی مسلمان شده در گفت و گو با خبرگزاری «آناتولی» گفت: هنگامی که برای تخریب مسجد رفتم، تنفر تمام وجودم را فرا گرفته بود و با خودم عهد بسته بودم که در جای مسجد معبد بسازم، اما زمانی که به اشتباه خود پی بردم برای رهایی از گناه خود تصمیم گرفتم تا 100 مسجد بنا کنم که تاکنون موفق به ساخت و مرمت 90 مسجد در این کشور شده ام.

 

ماجرای مسلمان شدن هندوی افراطی

 

پس از تخریب مسجد بابری، خانواده ام خیلی از دست من ناراحت شدند و به من گفتند که کار اشتباهی مرتکب شده ام؛ من نیز از این اقدام خود پشیمان شدم و به همراه یکی از دوستانم نزد «کلیم صدیقی» یکی از روحانیون مسلمان رفتم و با او صحبت کردیم.

 

در تابستان سال 1993 میلادی مسلمان شدم و از آن پس از شهر خود «بانیبات» به جنوب هند «حیدر آباد» کوچ کردم و پس از آن به ساخت و مرمت مسجد اقدام کردم.

 

تخریب مسجد بابری

 

محمد امیر از این روز به عنوان روز شوم یاد می کند و می گوید: هندوهای افراطی با وجود ترسی که داشتند، دست به تخریب زدند و شاید نبود نیروهای امنیتی ما را شجاع تر کرد تا دست به تخریب بزنیم.

 

این هندوی مسلمان شده افزود: من اولین نفری بودم که به بالای گنبد مسجد رفتم و پس از آن بقیه ریختند و مسجد را تخریب کردند و این اقدام من با استقبال آنان رو به رو شد، اما زمانی که به خانه برگشتم عکس العمل خانواده من متفاوت بودخانواده ام من را دعوا کرده و کارم را زشت دانستند و همین امر باعث شد تا به اشتباه خود پی ببرم.

 

وی تاکید کرد:‌ پس از آنکه مسلمان شدم، مردم فکر کردند که عقلم را از دست دادم، اما خودم احساس خوبی داشتم.  بنابراین گزارش، وی امروز متاهل است و با یک خانم مسلمان ازدواج کرده و مسوول انتشار تعالیم اسلامی در حیدرآباد هند است.

پایان پیام/ 43