کانون های فرهنگی و هنری مساجد به قطب تربیت نیروی انسانی تبدیل می شود

کانون های فرهنگی و هنری مساجد به قطب تربیت نیروی انسانی تبدیل می شود

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
به گفته امامی، اولویت ما در این دوره کارآمد کردن مسجد در سلامت جامعه و هویت محله است و دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ویژه‌ای در این راستا دارد تا مسجد محل تربیت نیروی انسانی هنری و فرهنگی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان، در ارتباط با برنامه این شورا برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: یکی از اولویت‌های مهم این شورا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

سید مجید امامی با بیان اینکه نقش مسجد در محلات باید به عنوان هویت آنها مطرح شود، اضافه کرد: ما هرچقدر برای مساجد کار کنیم، باعث افتخار است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت یک برنامه ویژه برای مساجد است، افزود: ما باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به قطب تربیت نیروی انسانی تبدیل کنیم و استان نیز تلاش کند که یک جهشی در این باره رخ دهد.

 

این مسئول ادامه داد: همچنین رویکرد جدی دوره جدید کاهش محسوس شکاف فرهنگ رسمی و عمومی است و این فاصله در اکثر دوره ها به طور طبیعی است به عنوان مثال فرهنگ رسمی درمورد حجاب امری را بازتولید می‌کند در رسانه‌ها و فرهنگ‌عمومی و بخش زیادی در فرهنگ عامه یک نظام هنجاری دیگری را مبنا قرار داده‌اند و بسیاری از چالش‌های حوزه تربیت و تبلیغ به دلیل وجود این شکاف است. وقتی شکاف موجود است والدین، مربیان و مبلغان زبان ارکن و عمل ناکارامد دارند که سعی داریم این شکاف را کم کنیم.

 

وی با بیان اینکه زنجان به دلیل بافت، موقعیت جغرافیایی و حضور نخبگان فرهنگی جزو مناطق سطح بالا در حفظ اصالت‌های فرهنگی است و در زنجان فرصت‌های فرهنگی بزرگی وجود دارد و تغییرات هم هنوز نتوانسته اصالت‌های استان را منفعل کند.

 

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، زنجان مقتدر در حوزه فرهنگ است ولی زیرساخت‌های آن ضعیف است؛ از اینرو به دنبال احیای مناسک، رویدادها و هویت محلی و قومی هستیم تا احساس وابستگی و نشاط نسل جدید را افزایش دهیم.

پایان پیام/ 693