زمینه سازی برای تکریم مقام حضرت محمد (ص) امری ضروری است

زمینه سازی برای تکریم مقام حضرت محمد (ص) امری ضروری است

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
امامی زمینه سازی برای تکریم شخصیت و مقام حضرت محمد (ص)را امری ضروری دانست تا زمینه معرفی قرآنی از پیامبر اعظم در سطح کشور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان شهرستان های استان تهران،«مجید امامی» در دیدار دبیر کل کنگره جهانی محمد (ص) گفت:معرفت و بزرگداشت یاد و نام پیامبر اکرم(ص) و سیره آن حضرت، از مهم‌ترین اصول قرآن و ائمه معصومین و کنگره جهانی محمد (ص)، مرکز محوری اجرای طرح ملی «ترویج معارف نبوی» در فرهنگ عمومی کشور است.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور در اوایل اسفند سال گذشته، یک برنامه ملی با عنوان «برنامه ملی ترویج معارف نبوی در فرهنگ عمومی کشور» تصویب کرد اظهارداشت: در چارچوب این طرح تلاش می‌شود بر مبنای معارف اهل بیت (ع) و باهدف اعتلای بیش‌از پیش نام و یاد پیامبر اعظم (ص) و گسترش سیره و سنن آن حضرت، اقدامات عمومی و مؤثری به اجرا درآید و با زمینه سازی برای اجرای طرح‌های مرتبط با نبی مکرم اسلام در ایران و جهان، زمینه تعمیق معرفت دینی و تقویت هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.


وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در کنگره جهانی محمد (ص)، این فعالیت‌ها را اقدامات مؤثر و شایان تقدیری در راستای اهداف طرح ملی ترویج معارف نبوی عنوان وپیشنهاد کرد:  کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) به عنوان مرکز محوری اجرای این طرح تعیین شود.



امامی با اعلام حمایت از کنگره جهانی محمد (ص)، از زحمات دست اندرکاران این رویداد بزرگ تقدیر و تأکید کرد: فعالیت‌های این کنگره باید در سطح وسیع تری از رسانه‌ها معرفی و در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شودو همچنین باید از ظرفیت رایزن‌های فرهنگی برای معرفی و گسترش فعالیت‌های کنگره استفاده کرد.



«حامد تقوایی» دبیر کل کنگره جهانی محمد (ص) نیز ضمن معرفی فعالیت‌های کنگره جهانی محمد (ص) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در زمینه پیامبر اکرم (ص)، به برنامه‌های پیش روی این گروه از جمله؛ توسعه محور‌های کنگره در زمینه‌های پژوهشی و فناوری، با طراحی رویداد‌های استارتاپی و نوآوری اشاره کرد و خواستار همراهی بیشتر دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در این زمینه شد.

پایان پیام/ 704