فعال سازی دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های رضوی

فعال سازی دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های رضوی

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
سعیدی زاده، بر فعال سازی دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های رضوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان شهرستان های استان تهران؛«مرتضی سعیدی زاده» در دیدار با حجت الاسلام ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بیان رویکرد‌های تحولی این بنیاد در دوره مدیریت جدید بخصوص در عرصه بین الملل پرداخت.



مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ​ماموریت این بنیاد را در دوره جدید، راهبری زیست بوم فرهنگی- هنری و تبلیغی- ترویجی دستگاه امامت و نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در جهان اسلام با تشریک مساعی آستان قدس رضوی و دیگر نهاد‌های مرتبط برشمرد.


وی به انسجام بخشی، هم افزایی و حرکت هدفمند بازیگران اصلی و فرعی این زیست بوم به عنوان راهبرد اصلی بنیاد تاکید کرد و ادامه داد: سیاست‌های تحولی بخش بین الملل بنیاد، فعال سازی دیپلماسی فرهنگی و طراحی عملیات ملی و بین المللی فرهنگی- هنری و تبلیغی - ترویجی برای گفتمان سازی سخن امروز دستگاه امامت مبتنی بر شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) در راستای گسترش فرهنگ رضوی در کشور‌های جهان اسلام است.



«حجت الاسلام ایمانی پور» نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) به گسترش دامنه فعالیت‌های بنیاد از فرهنگ و سیره امام رضا (ع) به سیره اهل بیت (ع) تاکید کرد.



رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: بنیاد امام رضا (ع) می‌تواند در راستای وظایف خود و به منظور ترویج فرهنگ و سیره رضوی با شرکت در رویداد‌های بین المللی و منطقه ای، هفته‌های فرهنگی خارج از کشور و صادرات محصولات فرهنگی به کشور‌های مختلف، با استفاده از ظرفیت رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی را به انجام رساند.


وی ضمن ارائه سند تحولی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر آمادگی همه جانبه این سازمان در راستای همکاری و هم افزایی با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در جهت ترویج فرهنگ و گفتمان رضوی در عرصه بین الملل تاکید کرد.



«بهمنی»، معاون توسعه همکاری‌های علمی- فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در ادامه این دیدار به اهمیت نقش امت اسلامی و اجتماعی سازی امت اسلامی در مناسبات بین المللی و تقویت شبکه همکاری‌های همسو بین بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای ترویج گفتمان رضوی در اقصی نقاط جهان تاکید کرد.

پایان پیام/ 704