خدماتی‌ که بچه‌های مسجد شهدای خور در کربلا به زائران ارائه می‌کنند

خدماتی‌ که بچه‌های مسجد شهدای خور در کربلا به زائران ارائه می‌کنند

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با اشاره به سومین تجربه فعالیت موکب شهدای خور در پیاده‌روی اربعین، گفت: این موکب به همت بچه‌های مسجد از ۱۵ تا ۲۶ شهریور در کربلای معلی خدمات فرهنگی، پذیرایی و اسکان به زائران اربعین ارائه می‌کند.

حجت الاسلام «سیدمنصور فاطمی‌نیا» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان درباره برنامه موکب «شهدای خور» در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: این موکب به همت بچه های کانون فرهنگی هنری «شهید مطهری» مسجد جامع شهدای خور در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی، پشت خیمه گاه حیّ نقیب میزبان زائران اربعین سیدالشهداء(ع) می شود.

 

مسئول موکب «شهدای خور» ادامه داد: این موکب از سه شنبه، 15 شهریور همزمان با نُهم ماه صفر برپا می شود و تا شام اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.

 

وی درباره خدماتی که در این موکب ارائه می شود، گفت: روزانه 750 وعده صبحانه، 750 وعده ناهار و 750 وعده شام توسط موکب شهدای خور بین زائران اربعین توزیع می شود؛ برای همین تعداد نیز شرایط اسکان و استراحت را فراهم می کنیم.

 

حجت الاسلام فاطمی‌نیا از اجرای برنامه های فرهنگی در موکب شهدای خور خبر داد و بیان کرد: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، برگزاری جلسات سخنرانی و مرثیهخوانی با حضور چهره های نام‌آشنای منبر و مداحی که در پیاده روی اربعین حضور یافته اند نیز برای این موکب پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه 30 خادم از بچه های مسجد در موکب شهدای خور به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند، ابراز کرد: 15 نفر آنها اکنون برای برپایی موکب در کربلا حضور دارند. امسال سومین سال حضور موکب شهدای خور در پیاده روی اربعین است سال های 99 و 1400 به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، کمک های مردمی را از طریق مواکب عراقی در اختیار زائران قرار می دادیم.

 

 

 

پایان پیام/ 9