طرح «شنبه های کتاب» یکی از طرح های موثر در ترویج فرهنگ کتاب در کانون «منتظران ظهور» کازرون

طرح «شنبه های کتاب» یکی از طرح های موثر در ترویج فرهنگ کتاب در کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد یکی از طرح های موثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا می شود.

«محمدجعفر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: امروزه کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم تفکر، رشد و پیشرفت انسانی هر جامعه ای به شمار می‌رود که با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها و عقاید، به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها مقوله کتاب و کتابخوانی جایگاه والایی دارد، عمل کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، کتابخوانی را معیاری برای شناخت فرهنگ عامه دانست و افزود: هر اندازه جامعه ای کتابخوان باشند و به مقوله کتاب و کتابخوانی اهمیت دهد، می‌توان نرخ سواد، رواج فرهنگ علم ورزی، اقتصاد دانش‌بنیان و رونق صنعت نشر و انتشارات آن جامعه را دریافت.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه موضوع کتاب و نویسندگی در رشد حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده و همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا را به طرف روشنایی کتاب رهنمون شوند.

شفیعی با بیان اینکه در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کتاب «تدبر در ساحت بیت» نوشته «احمد رضا اخوت»، انتشارات مدرسه دانشجویی قرآن و عترت با موضوع خانواده برای علاقمندان معرفی شد، تصریح کرد: «تدبر در ساحت بیت» کتابی درباره اهمیت و قداست خانه و خانواده است. خانواده از منظر وحی، چرایی تشکیل خانواده، شیوه‌ها و مهارت‌های لازم برای تشکیل خانواده سوالاتی هستند که این کتاب درصدد پاسخگویی به آنها است. مختصات انسان و بیت، بیت و ساختار وجودی هستی، رحم نیازمند بستر وقوع، مؤلفه‌های ازدواج شایسته، طلب برای زدودن حرص، شناخت اهل معروف، روابط در رحم، تعیین ارحام هم‌رتبه در ارزش، مفهوم حرم و حریم از محورهای مهم مورد بحث در این کتاب هستند.

وی با بیان اینکه کتابخوانی یکی از مهمترین راه های افزایش علم و پیشرفت است، تأکید کرد: باید در مراکز آموزشی به افراد کتابخوان اهمیت بیشتری داده شود و برای افزایش انگیزه مطالعه، راهکارهای جدیدی به کار برد.

پایان پیام/ 130