بچه‌های مسجد فردوس ۳ موکب را با شعار «ایران و عراق، لایمکن الفراق» برپا می‌کنند

بچه‌های مسجد فردوس ۳ موکب را با شعار «ایران و عراق، لایمکن الفراق» برپا می‌کنند

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
آبیار از برپایی سه موکب بچه‌های مسجد فردوس در شهرهای کاظمین، کوفه و کربلا خبر داد و گفت: همسو با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ نقش میزبانی عراقی‌ها این مواکب با شعار «ایران و عراق، لایمکن الفراق» برپا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» شهرستان فردوس از توابع خراسان جنوبی، از کانون های مسجدی است که در سال های گذشته به همت بچه های مسجد در پیاده روی اربعین موکب خدمت به زائران را برپا کرده است.

 

«حمید آبیار» درباره فعایت های موکب «مهدی موعود(عج)» این کانون مسجدی در ایام اربعین، اظهار کرد: این موکب که پیش از این در شهر کاظمین برپا می شد امسال در پی تاکید مقام معظم رهبری و نیز رویکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته اربعین مبنی بر توجه بیشتر به نقش میزبانی عراق در این حماسه، با همکاری مواکب عراقی و با شعار «ایران و عراق، لایمکن الفراق» علاوه بر کاظمین، در شهرهای کربلا و کوفه نیز به زائران اربعین حضرت سیدالشهداء(ع) خدمت‌رسانی می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» درباره خدماتی که این موکب به زائران اربعین ارائه می کند، تصریح کرد: برنامه ها و خدمات متنوعی را تدارک دیده ایم؛ پذیرایی روزانه در وعده های غذایی برای بیش از سه هزار نفر و میان‌وعده برای بیش از 10 هزار نفر آنهم به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی و نیز ایجاد فضای اسکان و استراحت برای زائران حسینی، ازجمله این خدمات است.

 

آبیار با اشاره به خدمات متنوع فرهنگی که در موکب «مهدی موعود(عج)» تدارک دیده شده است، ابراز کرد: اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت، اجرای طرح ختم قرآن به نیت شهدا و خادمان اربعین به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دعوت از چهره های سرشناس منبر و مداحی که در پیاده‌روی حضور دارند ازجمله این برنامه ها است. در پیاده روی اربعین سال 98 به همت همین طرح های فرهنگی 30 ختم کامل قرآن توسط زائران انجام شد.

 

وی افزود: دعوت از چهره های سرشناس منبر و مداحیِ حاضر در پیاده روی برای سخنرانی و مرثیه خوانی در موکب، حضور مداحان نوجوان عراقی، حضور مبلغان و کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت به منظور تبیین پیوند عاشورا و انتظار و ظهور امام زمان(عج) و قصه گویی و کار با کودک با حضور طلاب جامعه المصطفی(ص) العالمیه از دیگر برنامه های فرهنگی است که موکب «مهدی موعود(عج)» مسجد جامع فردوس اجرای آنها را تدارک دیده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» از حضور بیش از 120 جوان فعال و جهادی مسجدی برای خدمت در مواکب سه‌گانه «مهدی موعود(عج)» خبر داد و گفت: هر یک از ما به نیابت یک یا چند شهید در این موکب ها خدمت می کنیم. ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز همکاری مطلوبی با کانون و موکب در خدمت رسانی های اربعین دارد.

 

وی با اشاره به ساخت مستند فعالیت های موکب «مهدی موعود(عج)» در اربعین سال 98، گفت: این مستند از شبکه های افق و مستند در ایام اربعین 99 و 1400 رونمایی و پخش شد تا گوشه ای از خدمات بچه های مسجد در خدمت به زائران اربعین ثبت و ضبط شود.

 

آبیار از ساخت مستند موکب بچه های مسجد جامع فردوس در اربعین 1410 خبر داد و گفت: جمع جوانان مسجدی و جهادی برای خدمت در موکب «مهدی موعود(عج)» فعال هستند و همه هزینه ها توسط خیران و خادمان با کمک های بچه های مسجد تامین شده است تا برای ششمین سال در خدمت زائران اربعین باشیم.

 

وی درباره تاثیری که فعالیت های اربعین در جذب جوانان و مزینه سازی تحقق نهضت بازگشت به مسجد داشته، خاطرنشان کرد: جوانانی که در متن کار هستند و ما به آنها بها دادیم و در کارهای مختلف مسجد حضور دارند به قدری رویحه جهادی یافته اند که با سن کم کارهای فوق العاده انجام می دهند اینها از برکت حضور در مسجد و معنویت انس با امام حسین(ع) است.

 

پایان پیام/ 9