خدمت رسانی برادران اهل سنت کانون خاتم‌الانبیا (ص) به زوار اربعین

خدمت رسانی برادران اهل سنت کانون خاتم‌الانبیا (ص) به زوار اربعین

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
اعضای کانون خاتم‌الانبیا (ص) متشکل از برادران اهل سنت با استقرار در پایانه مرزی میرجاوه و تشکیل موکب پذیرای زوار اربعین بوده و با خدماتی نظیر ارایه قرآن با ترجمه به زبان اردو به زائران پاکستانی و اسکان و پذیرایی از مسافران کربلای معلی پذیرایی می کنند

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد،به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، خدمت به زوار امام حسین (ع) نه تنها ملیت نمی‌شناسد، بلکه فراتر از اعتقاد و مذهب دین است. چه بسیار مسیحیانی که برای حضور در پیاده‌روی اربعین راهی کربلا شدند و از مضجع شریف سیدالشهدا (ع) دیدار کرده و مسلمان شدند و چه بسیار برادران و خواهران اهل سنت که دوشادوش شیعیان در ایران و عراق با برپایی موکب‌های مختلف به زائران حسینی خدمت کردند.

 

امروز شهرستان میرجاوه با 98 درصد جمعیت اهل سنت در سیستان و بلوچستان نمونه‌ای مثال زدنی از این وحدت حسینی است. دراین شهرستان مرزی تعداد  128 کانون فرهنگی هنری دارای مجوز فعالیت هستند  که از این میان 125 کانون اهل سنت و 3 کانون از اهل تشیع هستند و با پرچم اتحاد مسجدی فعالیت می کنند

 

در این بین کانون فرهنگی هنری «خاتم الانبیا» به مدیرمسئولی «رضا ایمان‌فر» که خود رابط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سیستان و بلوچستان در شهرستان مرزی میرجاوه  است، به نمایندگی از سایر کانون‌های شهرستان  با 20 نفر از برادران و خواهران اهل سنت عضو در این کانون، همزمان با اربعین حسینی در نمرز میرجاوه، زیر آفتاب سوزان منطقه مرزی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) خدمت می کنند.

 

«رضا ایمان فر»، در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه شهرستان میرجاوه در 75 کیلومتری زاهدان واقع شده است، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) در این منطقه و ذیل زائر سرای امام رضا (ع) به زوار حسینی خدمت می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) شهرستان میرجاوه افزود: سیاه‌چادرهای زیبای مردم شهرستان به مثابه موکب در جوار زائر سرای امام رضا (ع) برپا شده است، ما تلاش می‌کنیم در جوار زائرسرای امام رضا (ع) که مساحتی بالغ بر 10هزار متر مربع دارد، در قالب های مختلف همراه و همیار زائران باشیم.

 

 

وی گفت: پذیرایی از زوار با خرما و شیرینی محلی، کمک به زوار ناتوان و انتقال آنها با ولیچر به زائرسرا و محل اسکان از جمله فعالیت هایی است که برادران اهل سنت حاضر در این موکب با افتخار عهده دار شدند.

 

ایمان فر در بخش دیگری از مباحث خود با تاکید بر اینکه خدمت به امام حسین (ع) هیچ محدودیتی ندارد و هرکسی با هر عِده و عُده می تواند در این عرصه حضور یابد، تصریح کرد:  از رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که همکاری خوبی با من و این موکب داشت قدردانی می‌کنم که برخی اقلام فرهنگی را در اختیار ما قرار دادند؛ از جمله اینکه با توجه به میزبانی ما از زوار پاکستانی تعدادی قرآن با ترجمه زبان اردو در قالب بسته های فرهنگی برای اهدا به این زوار تدارک دیده شد.

 

 

این فعال مسجدی در پایان گفت: تلاش دشمن تفرقه افکنی است اما پرچم امام حسین (ع) مهمترین عامل اتحاد بین مسلمانان است.

 

پایان پیام/ 40