موکب فرهنگي مشارکتي «نذر قدم‌هاي زينب (س)» در مرز تمرچين برپا مي‌شود

موکب فرهنگی مشارکتی «نذر قدم‌های زینب (س)» در مرز تمرچین برپا می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
رضايي، از برپايي موکب فرهنگي «نذر قدم‌هاي زينب(س)» در مرز تمرچين با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي به مناسبت فرارسيدن ايام زيارت اربعين خبر داد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) آذربایجان غربی: «محسن رضایی» در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر، با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی به منظور غنی‌سازی هرچه بیشتر زیارت اربعین برای زوار گفت: با برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی از سوی اداره کل ارشاد اسلامی و با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان، موکب فرهنگی مشارکتی به نام «نذر قدم‌های زینب (س) »در مرز تمرچین برپا می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: در این موکب علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران و پذیرایی، گروه های نمایشی از شهرستان نقده جهت اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، ارائه بسته ها وهدایای فرهنگی، نیز حضور دارند.

 وی با بیان اینکه هدف ما از برپایی این موکب، معرفی فرهنگ غنی اسلامی به زائران خارجی است،  تصریح کرد: در این موکب تلاش می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی استان معرفی شده و ذیل بسته های فرهنگی که اشاره شد زیارت عاشورا، سربند عاشورایی، کتاب و بروشورهای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم زائران شود.

رضایی خاطرنشان کرد: این موکب فرهنگی با ظرفیت کانون‌های فعال استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده و تلاش ما بر این بود تا فعالیت های متفاوتی داشته باشیم که از جمله آنها می‌توان به آماده‌سازی فضایی جهت گرفتن عکس یادگاری اشاره داشت که در راستای به یادماندنی کردن این سفر معنوی از سوی فعالان کانون های مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان غربی با بیان اینکه موکب نذر قدم‌های زینب (س) به مدت 10 روز فعال است، گفت: اختصاص دفترچه ای به منظور درج دلنوشته های زائران از دیگر فعالیت های موکب است که بنا داریم پس از ایام اربعین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این دلنوشته ها را تبدیل به کتاب کرده و یا بنرهایی با دست خط زوار تهیه و در خیابان ها نصب  کنیم.