نخستین «کتاب سرود» کشور و آلبوم «هوای تازه» بچه‌های مسجد رونمایی می شود

نخستین «کتاب سرود» کشور و آلبوم «هوای تازه» بچه‌های مسجد رونمایی می شود

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸
سعادتی با بیان‌اینکه همزمان با ۹ دی و در حاشیه جشنواره «هم‌صدا با اربعین» آلبوم سرود «هوای تازه» رونمایی می‌ شود، گفت: این آلبوم چهار تِرَک دارد و آرشیوی از سرودهای اختصاصیِ اجراشده توسط اعضای‌کانون‌های مساجد است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «سعید سعادتی» با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام معاونت فرهنگی هنری این ستاد اظهار کرد: ما در دی ماه سال جاری به مناسبت بزرگداشت حکاسه ۹دی، جشنواره «هم‌صدا با اربعین» را داریم. این جشنواره در واقع برگزیده‌ای از سرودها و نماهنگ‌هایی است که اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در سال گذشته در سراسر کشور اجرا کردند، که این اجراها توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و گروه‌های برگزیده آن انتخاب شده‌اند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی‌ کانون های مساجد کشور افزود: این گروه های برگزیده در سه رده‌ی مختلف که هر رده شامل پنج گروه اول، پنج گروه دوم و ۵ گروه سوم است، معرفی شده و برنامه خود را اجرا می کنند.

 

وی تصریح کرد: رونمایی از نخستین کتاب سرود کشور از دیگر برنامه های ما در دی ماه پیش رو است. این کتاب توسط «شهروز حقی» از اساتید برجسته موسیقی و سرود تالیف شده است. همچنین تلاش می‌کنیم همزمان با ۹ دی و در حاشیه جشنواره «هم صدا با اربعین» آلبوم سرود اختصاصی بچه‌های مسجد با عنوان «هوای تازه» را هم رونمایی کنیم.

 

سعادتی گفت: آلبوم «هوای تازه» چهار ترک دارد و آرشیوی از سرودهای اجرا شده توسط اعضای‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که در اختتامیه جشنواره «همصدا با اربعین» از آن رونمایی می‌شود. این آلبوم با همکاری «سعید عنایتی» تهیه و تنظیم شده است تا کانون‌های مساجد بتوانند از سرودهای بارگذاری شده بر روی این آلبوم استفاده کنند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد افزود: علاوه بر این برای سرود دهه فجر نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و در تلاشیم تا بتوانیم تجربه سرود ۴۰ هزار نفری سال گذشته را امسال نیز به شکل کشوری در سراسرکشور داشته باشیم. یک سرود نیز برای ۱۸ اسفند (سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد) آماده می شود.

 

سعادتی ادامه داد: در بخش نمایش و فیلم هم از استان‌ها خواسته شده تولیدات خود را در عرصه  نمایش یا سرود برای شرکت در« جشنواره طنین» ارسال کنند.  هدف از کلیه این اقدامات این است که کانونهای مساجد در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند چرا که همه تولیدات آنها از قبیل فیلم، نمایش، سرود و ... در سامانه بچه های مسجد به ثبت می رسد.

 

پایان پیام/ 40