دو موکب فرهنگ و هنر در کردستان برپا شد

دو موکب فرهنگ و هنر در کردستان برپا شد

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
گلباغی از برپایی دو موکب فرهنگ و هنر در شهرهای سنندج و مریوان خبر داد و گفت:این مواکب با هدف ارائه خدمات فرهنگی به زائرین اربعین حسینی(ع) در شهر سنندج و مرز باشماق مریوان راه‌اندازی شده است.

 خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «کامل گلباغی» در حاشیه برپایی موکب فرهنگ و هنر در سنندج اظهار کرد: به منظور رفاه حال زائرین اربعین حسینی(ع) علاوه بر برپایی موکب های متعدد در شهر مریوان و سنندج و در مسیر عبور کاروان های زائرین، موکب فرهنگ و هنر نیز در شهر سنندج و مرز باشماق مریوان برپا شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: کانون مسجد امام حسین (ع) قروه در مرز باشماق، کانون‌ امام رضا (ع) و کانون مسجد صاحب الزمان (عج) در سریش آباد با برپایی موکب اماده خدمات رسانی به زائران حرم حسینی هستند.

 

وی با اشاره به خدمات عمودهای فرهنگ و هنر در استان گفت: علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس و پوستر عاشورا و مناسک ایام محرم و صفر، آتلیه عکس یادگاری برای زائرین اربعین نیز در عمودهای استان دایر شده است.

 

گلباغی اضافه کرد: تبلیغات محیطی و شهری گسترده همراه با تابلوهای راهنمایی در مسیر زائرین با استفاده از شعر شاعران کُرد زبان و روایت های علمای اهل سنت در خصوص اربعین حسینی و واقعه کربلا نصب شده است.

 

وی برگزاری هفت محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی «سید محمدجواد حسینی» و قاریان برجسته استان کردستان در شهرستان های تابعه و مرکز استان نیز را از دیگر برنامه های ویژه محرم و صفر امسال برشمرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در خصوص انتخاب کردستان و مرز باشماق مریوان برای اولین بار برای عبور زائرین اربعین حسینی گفت: بدون شک عبور زائرین از استان کردستان و مرز باشماق دارای برکات و فواید بسیار زیادی از جهت دینی  و فرهنگی است.

 

گلباغی اضافه کرد: مسیر مریوان و استان کردستان دارای مزیت های فراوانی برای زائرین اربعین حسینی(ع) است، چراکه شهر مریوان علاوه بر آب و هوای خنک، دارای مناظر زیبایی است، ضمن اینکه مردم مهمان نواز استان کردستان و شهر مریوان  آماده پذیرایی از زائرین هستند.

پایان پیام/ 40