کمک رسانی اهالی مسجد علی بن الحسین(ع) به خانواده‌های نیازمند در ایام اربعین

کمک رسانی اهالی مسجد علی بن الحسین(ع) به خانواده‌های نیازمند در ایام اربعین

تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام حاتم‌پوری گفت: اهالی مسجد علی بن الحسین(ع) به خانواده‌های نیازمند در ایام اربعین خدمات قابل توجه ای ارایه خواهند داد.

حجت الاسلام «محمدرضا حاتم پوری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تبلیغات دینی ائمه جماعات مساجد به منظور تشویق مردم برای حضور حداکثری در مراسم پیاده روی اربعین حسینی بسیار موثر بوده است، اظهار کرد: گزارش هایی که از مساجد مختلف واصل شده یا شنیده است حکایت از حضور تعدادی بسیاری از نمازگزاران در این مراسم است.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) (واقع در تهران، بلوار ابوذر) افزود: اهالی این مسجد نیز از حدود یک هفته پیش و به تدریج در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده اند به طوری که شمار نماگزاران این مسجد طی چند روز اخیر بسیار کاهش یافته است و این روند قطعا تا یک هفته پس از روز اربعین حسینی نیز ادامه خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: مراسم عزاداری و مجلس روضه همراه با سخنرانی مذهبی، مداحی، مرثیه خوانی و اطعام نمازگزاران در شب و روز اربعین حسینی (25 و 26 شهریورماه) در این مسجد برگزار می شود. ضمن اینکه ایستگاه صلواتی نیز طی این دو روز در مقابل این مسجد برپا می شود.

 

حاتم پوری در ادامه به فعالیت خوب کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام در مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) بلوار ابوذر تهران در راستای برگزاری همایش جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بچه های این کانون نیز عده ای در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده اند و عده ای نیز همایش جاماندگان مشارکت خواهند داشت.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن الحسین (ع) اظهار کرد: اهالی مسجد علی بن الحسین(ع) به خانواده های نیازمند در ایام اربعین به ویژه زائران عتبات عالیات کمک قابل توجهی کرده اند. همه به صورت خودجوش خود را در مسیر خدمت به زوار اربعین حسینی قرار داده اند و این کار هم در داخل کشور و هم در مرزها و هم در کشور عراق به صورت کاملا مردمی در حال انجام است.

 

وی اضافه کرد: مراسم قرائت زیارت اربعین نیز که پیش از برگزاری همایش جاماندگان اربعین حسینی در ظهر روز اربعین در سالهای گذشته در این مسجد برگزار می شد، امسال نیز طبق چند سال گذشته در شب اربعین برگزار می شود و فعالیت های خوبی که در این مسجد از دهه اول محرم شروع شده بود در ماه صفر نیز ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/ 397