احداث ده‌ها مسجد در جهان

احداث ده‌ها مسجد در جهان

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مسئول یک مرکز خیریه در کویت از ساخت ده‌ها مسجد در جهان خبر داد و گفت: این مساجد صرفاً مکان اقامه نماز نیستند بلکه انتشار دین اسلام در آنها با جدیت دنبال می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الوطن»، «زید هاملی»، مدیر زکات اندلس وابسته به جمعیت خیریه «نجات» کویت گفت: تاکنون ده ها مسجد در جهان ساخته ایم و برای ساخت و اجرای پروژه های مربوط به مساجد از آن منطقه بازدید کرده و سپس اقدام به احداث مسجد می کنیم.

 

هاملی افزود: هزینه ساخت 90 مسجد در کشورهای آسیایی به سه هزار و 500 دینار می رسد که شامل مفروش کردن مسجد، ساخت مناره، وضوخانه، آبخوری و سرویس های بهداشتی می شود.

 

مدیر زکات اندلس اظهار کرد: این مرکز خیریه مساجد را تنها به قصد اقامه نماز بنا نمی کند، بلکه می خواهد منابر تبلیغاتی برای انتشار دین باشند و در آن کلاس های حفظ قرآن و مسابقات فرهنگی و نشست های دینی نیز برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: در این مساجد به روزه داران افطاری اعطا و گوشت های قربانی نیز میان نیازمندان توزیع می شود.

 

هاملی اظهار کرد: مسجد دارای کتابخانه حاوی کتاب های علوم اسلامی نیز است، زیرا هدف ما این است که مسجد دانشگاه اسلامی کوچک برای انتشار نور، ادب و اخلاق طبق دستور دین مان باشد.

 

مدیر زکات اندلس در ادامه تاکید کرد: برای اجرای پروژه های مسجدی در ابتدا تمامی مراحل ساخت را بررسی می کنیم و از کسانی که قصد کمک دارند، دعوت به عمل می آید.

 

وی خاطرنشان کرد: زکات اندلس تاکنون ده ها مسجد در کشورهای جهان بنا کرده است.

 

پایان پیام/ 43