ویژه مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون‌های مساجد فومن برگزار می‌شود

ویژه مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون‌های مساجد فومن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
نیک انجام گفت: ویژه مراسم اربعین حسینی در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان فومن برگزار می‌شود.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: باید از فرصت اربعین جهت ترویج فرهنگ اسلام، تقویت آموزه های دینی و اشنایی جوانان با ترفندهای دشمنان بهره گیریم.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در 33 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان ویژه مراسم عزاداری اربعین حسینی برگزار می‌شود افزود: زیارت اربعین، سخنرانی کارشناسان دینی و مذهبی، مداحی ذاکرین اهل بیت (ع)، برپایی ایستگاه های صلواتی و محفل انس با قرآن از جمله برنامه های مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون های مساجد است.

 

وی گفت: تبیین اهداف و آموزه های قیام سیدالشهدا، ترویج سیره اهل بیت (ع)، آشنایی بیشتر مردم به ویژه جوانان با شخصیت والای امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسانان عاشورا و ارتقا بصیرت دینی از مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری در کانون های فرهنگی، هنری مساجد است.

 

نیک‌انجام تصریح کرد: هر سال به ‌منظور پاسداشت قیام امام حسین(ع) و تداوم و استمرار اهداف و زنده نگهداشتن یاد و خاطره حماسه حسینی مراسم سوگواری در کانون‌های مساجد شهرستان برپا می ‌شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه «نمایش اربعین» در سالن شهدای خدمتگذار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: معرفی کردن امام حسین(ع) به‌عنوان اسوه صبر، ظلم‌ستیزی و مبارزه با کفر و استکبار به تمام بشریت و همچنین بیان عبرت ‌های واقعه عاشورا و دستاوردهای آن در حفظ و زنده نگهداشتن این مهم ضروری است.

 

 

پایان پیام/ 526