برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد کرمانشاه و جوانان عراقی

برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد کرمانشاه و جوانان عراقی

تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری کرمانشاه گفت: با برپایی موکب های مشترک جوانان کانون های مساجد استان و جوانان عراقی در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی در نجف اشرف و کربلای معلی نماد وحدت و برادری دو ملت نمایان تر می شود.

حجت الاسلام  افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه با اشاره به برپایی موکب توسط جوانان کانون مساجد در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال استان کرمانشاه از ورودی شهر کنگاور تا شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی بیش از ۱۲ موکب را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: موکب شهدای مساجد کرمانشاه با استقرار در آزادراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، روبروی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ضمن ارائه خدمات اسکان و تغذیه، به ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائران اربعین حسینی می پردازند.

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۲ هزار جلد کتاب با موضوعات دینی، قرآنی، فرهنگی و معرفتی جهت اهدا به زائران اربعین حسینی در این موکب‌ تهیه شد که با حضور ائمه جماعات و طلاب فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد پاسخگویی به سئوالات شرعی و سخنرانی های کوتاه و هدفمند با محوریت کسب معرفت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به زائران ارائه می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور اظهار کرد: حضور گروه های هنری با اجرای نمایش های خیابانی با مضامین مرتبط با عاشورا و پیاده روی اربعین حسینی، استقرار سینما سیار در مرز خسروی و اجرای سرودهای ارزشی با حضور گروه های برتر کشوری ستاد فهما در طول این ایام، اعزام زائر اولی ها و اجرای برنامه های نوحه خوانی و سینه زنی در حرمین شریف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز در این ایام پیش بینی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: اربعین یکی از بزرگترین مراسم و آیین های دینی شیعیان و مسلمانان است، طبعاً تمام دوربین ها و رسانه ها و آنهایی که معمولاً اتفاقات را رصد می کنند، این مراسم را دنبال و صحنه ها را ثبت می کنند و در چنین مراسمی باید بسیار مراقب و به اخلاقیات پایبند بود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 712