خدمت‌رسانی اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) در مسیر جاماندگان اربعین حسینی/ توزیع غذای گرم میان نیازمندان در دهه سوم ماه صفر

خدمت‌رسانی اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) در مسیر جاماندگان اربعین حسینی/ توزیع غذای گرم میان نیازمندان در دهه سوم ماه صفر

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام محتشمی‌پور گفت: خدمت رسانی در مسیر مراسم جاماندگان اربعین حسینی و توزیع غذای گرم میان کارتن خواب ها از جمله فعالیت های اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) در حوزه اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی محتشمیپور» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شش دهه سوگواری در دو ماه محرم و صفر در مصائب آل الله (ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، خیابان وحدت اسلامی، نرسیده به خیابانه شوش) برگزار شد، اظهار کرد: مراسم عزاداری در شب و روز اربعین حسینی، جمعه و شنبه، 25 و 26 شهریورماه همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و اطعام نمازگزاران در این مسجد برگزار می شود.

 

تولیت و امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) افزود: اهالی این مسجد همچنین موکب انصار حضرت ولی عصر (عج) را از شش صبح تا 21 در مسیر مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران برپا می کنند و طی آن توزیع آب، شربت، کیک و دو هزار وعده غذایی صورت می گیرد.

 

وی گفت: اهالی مسجد صاحب الزمان (ع) همچنین با کمک خیران یک دستگاه سرمایش هوا خریداری و از طریق شهرداری منطقه 11 تهران به کشور عراق ارسال کردند تا در خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی نقش ایفا کنند.

 

محتشمی پور گفت: توزیع غذای گرم میان کارتن خواب ها از برنامه های دیگر اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) به مناسبت اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در دو ماه محرم و صفر علاوه بر برگزاری مجالس روضه و عزاداری، فعالیت های قرآنی خوبی نیز در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد، ابراز کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «نِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَیَّ الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی؛ ن در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم.» بر این اساس برگزاری مجالس مرتبط با اهل بیت (ع) باید همراه با آموزش و تفسیر قرآن همراه باشد.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: هر سخنرانی که در این مسجد سخنرانی می کند موظف است حداقل یک آیه قرآن را در میان صحبت های خود تفسیر کند. ضمن اینکه جلسات تفسیر قرآن در روزهای دوشنبه و جمعه پس از اقامه نماز معرب و عشاء در این مسجد برگزار می شود.

پایان پیام/ 397