ظرفیت اثرگذار مساجد در فرهنگ سازی زیارت اربعین

ظرفیت اثرگذار مساجد در فرهنگ سازی زیارت اربعین

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
یک کارشناس دینی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین،گفت: ائمه جماعات مساجد باید از فرصت اربعین در راستای تبیین فلسفه واقعه کربلا استفاده کنند و دراین زمینه ابتکار به خرج دهند.

حجت الاسلام«سید محمد کاظم موسوی متقی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت جایگاه اربعین حسینی گفت: در روایتی از امام حسن عسگری (ع) آمده است: «۵ چیز نشانه مؤمن است که یکی از آنها زیارت اربعین است.»

 

این کارشناس حوزه دین با اشاره به اهمیت زیارت اربعین و ظرفیت مساجد برای تبلیغ آن افزود: ائمه جماعات مساجد در این زمینه باید ابتکار به خرج دهند و با راه اندازی کاروان و فراهم کردن تسهیلات لازم زمینه حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را فراهم نمایند. مساجد، تکایا و محل های اجتماعی باید به این موضوع توجه دهند و پیام اربعین و زیارت اربعین که پیام انسان ساز است از سنگر مساجد برای مردم منتقل  شود.

 

 حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به اینکه اهل منبر، خطبا و سازمان های تبلیغاتی باید از فرصت اربعین در راستای تبیین فلسفه عاشورا استفاده کنند تا اسلام حقیقی که امام حسین (ع) راهش را مشخص کرد را همه بشناسند،خاطر نشان کرد: با الگو قرار دادن امام حسین(ع) باید برای تقویت و احیای اسلام تلاش کنیم که در این زمینه نقش روحانیون و خطبا در آگاهی بخشی مردم بسیار موثر است.

 

امام جماعت مسجد جامع اراج مساجد را پايگاه ديني، كانون وحدت اسلامي و محلي براي رشد و تكامل انسان ها معرفي كرد و گفت: مساجد كانون حركت ها، خيزش ها و جنبش ها هستند و بيداري اسلامي نيز از این مراکز سرچشمه مي گيرد. نقش روحانیون و هیئت امنا در شکوفا کردن مساجد و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در آن و همچنین جذب جوانان به مسجد، بسیار مهم و با اهمیت است.

 

حجت الاسلام موسوی متقی با تاکید بر اهتمام اهل منبر و ائمه جماعات به اربعین خاطر نشان کرد: یکی از جلوه های روشن شدن مسیر حق، بحث اربعین و توجه به آن است،بنابراین ضرورت دارد که در این ایام نسبت به قرائت زیارت اربعین در مساجد  توجه صورت گیرد و به شکل های مختلف این قیام و فرهنگ زنده نگه داشته شود.

 

پایان پیام/ 40