باید کودکان و نوجوانان را به سمت مساجد سوق دهیم

باید کودکان و نوجوانان را به سمت مساجد سوق دهیم

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
حجت الاسلام کلات پور در ديدار با سرپرست کانون پرورشي فکري کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: بايد همه فعاليت‌هاي تربيتي، فرهنگي و هنري ويژه کودکان و نوجوانان را به سمت مساجد سوق دهيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه و به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، حجت الاسلام افشین کلات پور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه، در دیدار با سرپرست کانون پرورشی فکری استان، با اشاره به فعالیت و گستردگی کانون ها در مناطق شهری و روستایی، گفت: نزدیک به۶۰۰ کانون فرهنگی هنری با بیش از ۳۶هزار نفر در مساجد استان مشغول به فعالیت هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه،با اشاره به اجرای طرح ملی «باران برکت» با رویکرد مهارت افزایی، اشتغال زایی و مباحث تربیتی، اظهار کرد: نشست های متعددی با ارگان های  مختلف و حوزه های همکار برای نشر و توسعه فرهنگ کار و عرضه هنر و کار و اشتغال ارزان قیمت باشد.

 

حجت الاسلام کلات پور، از انتخاب۱۰ کانون منتخب برای اجرای این طرح در شهر کرمانشاه، ابراز کرد: بستر لازم برای اجرای فعالیت ها و برنامه های مشترک فراهم است.

 

وی همکاری و هم افزایی و پرهیز از کارهای جزیره ای را عامل توفیق دانست و با تأکید بر تجمیع توان، ظرفیت و امکانات دستگاه ها، اذعان کرد: بخش قابل توجهی از جامعه هدف ما را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند که به نوعی مخاطب خاص کانون های فهما و مراکز کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان هستند.

 

وی از راه اندازی تئاتر بچه های مسجد با همکاری حوزه هنری خبر داد و گفت: استان کرمانشاه به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی باران برکت انتخاب شده است که ان شاء الله در صورت کسب نتایج موفق، به سایر استان های کشوری تسری خواهد یافت.

 

حجت الاسلام کلات پور، در ادامه بر همکاری و همراهی و هم افزایی کانون  پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای نیل به این اهداف و ایجاد و تقویت نهضت بازگشت به مساجد در استان کرمانشاه تاکید کرد.

 

وی همکاری و تعامل کانون های فهما و مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان را برای ترسیم آینده ای روشن و توأم با معنویت برای فرزندانمان که در نهایت منجر به پیوند آنان با مساجد خواهد شد، برشمرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به شکل گیری جریان های اثرگذارانقلاب در مساجد، تأکید کرد: باید تمام کارهای تربیتی، فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان را به سمت مساجد سوق دهیم.

 

پایان پیام/ 712