بازديد سرپرست معاونت فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور از موکب شهداي مساجد در کرمانشاه

بازدید سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از موکب شهدای مساجد در کرمانشاه

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
در آستانه فرا رسيدن اربعين حسيني، سرپرست معاونت فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در سفر به استان کرمانشاه از نحوه ارائه خدمات بچه‌هاي مسجد به زائران اباعبدالله الحسين(ع) بازديد کرد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «مهدی مقدم» سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ظهر امروز (سه شنبه، 22 شهریور) در سفر به کرمانشاه، با حضور در موکب شهدای مساجد استان کرمانشاه، ضمن تقدیر از زحمات خادمان این موکب، از روند ارائه خدمات فرهنگی به زائران بازدید به عمل آورد.

 

وی همچنین در این سفر در جریان ارائه خدمات کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار شهید مجید زارعی، نورالحسین(ع) و امام خمینی(ره) در بحث اسکان و پذیرایی از زائران، توزیع کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت اربعین حسینی و نهضت امام حسین(ع) قرار گرفت.

 

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اهمیت و ضرورت محوریت بخشیدن به فعالیت های شاخص فرهنگی و هنری در کنار ارائه خدمات پذیرایی و اسکان، بر تداوم خدمت رسانی به زائران در مسیر برگشت از کربلای معلی تأکید کرد.

 

موکب شهدای مساجد کرمانشاه با رویکرد فرهنگی و با همکاری سه کانون فرهنگی هنری منتخب شهر کرمانشاه در مسیر ورودی شهر، واقع در بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، روبروی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، استقرار یافته و به ارائه خدماتی از قبیل راهنمایی زائران، اسکان و تغذیه، همراه با اجرای مسابقات نقاشی، مسابقه پیامکی اربعین و نامه ای به امام حسین(ع) همراه با تهیه و توزیع شیرینی سنتی شهر کرمانشاه می پردازد.

 

گفتنی است، اهدای بیش از دو هزار جلد کتاب با موضوعات دینی، قرآنی، فرهنگی و معرفتی  به زائران اربعین حسینی خبر داد و برنامه های عقیدتی، تربیتی و معرفتی نیز با حضور ائمه محترم جماعات و طلاب فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب پاسخگویی به سئوالات شرعی و سخنرانی های کوتاه و هدفمند از دیگر برنامه های این موکب است.