میزبانی موکب فاطمه الزهرا(س) از زائرین در مرز ریمدان

میزبانی موکب فاطمه الزهرا(س) از زائرین در مرز ریمدان

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
موکب فاطمه الزهرا(س) کانون شهدای دولت آباد اصفهان در مرز ریمدان در استان سیستان و بلوچستان از زائرین حسینی میزبانی می کند.

«اکبر فتاحی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان موکب فاطمه الزهرا(س) کانون فرهنگی هنری شهدای دولت آباد مسجد جامع اصفهان با اشاره خدمات این موکب در مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه موکب فاطمه الزهرا(س) از سال 95 در کربلا در مسیر پیاده روی اربعین به زوارحسینی خدمت رسانی می کرد، امسال به کانون ما پیشنهاد شد که در ریمدان مرز چابهار و پاکستان نیز اقدام به راه اندازی موکب برای خدمت رسانی به زائرین پاکستان و افغانستان نماییم.

 

مدیر موکب فاطمه الزهرا(س) کانون فرهنگی هنری شهدای دولت آباد در مرز ریمدان با اشاره به خدمت رسانی 15 خادم در این موکب گفت: نانوایی، پذیرایی و نیز خدمات بهداشتی با همکاری بهداری مستقر در این منطقه از جمله خدمات این موکب است.

 

فتاحی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از زائرین پاکستانی پس از زیارت عتاب مقدسه کشور عراق در دهه پایانی ماه صفر در شهر مقدس مشهد و قم نیز برای زیارت بارگاه  مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) حضور می یابند به همین جهت قرار است موکب فاطمه الزهرا(س) تا چند روز پس از اربعین نیز در مرز ریمدان به ارایه خدمت بپردازد.

 

 

مدیر موکب فاطمه الزهرا(س) کانون فرهنگی هنری شهدای دولت آباد در مرز ریمدان خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر طی بازدیدهای مسئولین کشوری و لشکری،فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هم از این موکب بازدید کرد و از زحمات خادمین موکب با توجه به شرایط جوی و خاص این منطقه که اقدام به برپایی موکب نموده اند،تشکر و قدردانی نمود.

 

 

بنابراین گزارش،یکی دیگر از موکب های کانون فرهنگی هنری شهدای دولت آباد در کربلای معلی شارع میثم تمار مستقر است که در این موکب نیز بیش از 60 خادم به صورت شبانه روزی به زائرین اربعین خدمات ارایه می دهند. به گفته مدیر موکب فاطمه الزهرا(س) در کربلای معلی فعالیت های این موکب شامل فعالیت های فرهنگی،ختم صلوات،قرائت زیارت عاشورا،سخنرانی و روضه خوانی،ایستگاه صلواتی است.

 

 مهدی داوری، مدیر موکب فاطمه الزهرا(س) در کربلای معلی با اشاره به تعامل و همکاری این موکب با مواکب عراقی گفت:ما با موکب های عراقی هم در اسکان و پذیرایی زائرین همکاری داریم.

 

پایان پیام/ 40