موکب شهداي مساجد کرمانشاه، الگوي موفق و نمونه‌اي از کار ستادي است

موکب شهدای مساجد کرمانشاه، الگوی موفق و نمونه‌ای از کار ستادی است

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
مقدم، ضمن تاکيد نسبت به پرهيز از تصد‌ي‌گري ستادهاي استاني کانون‌هاي مساجد، گفت: پاي کار آمدن همزمان و همکاري سه کانون فرهنگي هنري براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در يک موکب، الگويي موفق و مورد تأييد ما از کار ستادي است.

«مهدی مقدم» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از خادمان اربعین حسینی در مواکب کانون‌های مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: در موکب شهدای مساجد کرمانشاه، مدلی از کار ستادی که مورد تأیید است پیاده شده که مایه خرسندی است.

وی اظهار کرد: کار ستادی چند ویژگی و شاخصه بارز دارد که یکی از این ویژگی‌ها، پرهیز از تصدی‌گری است به این معنا که ما نباید موکب برپا کنیم بلکه باید زمینه کار را با تسهیل‌گری و مانع‌زدایی برای کانون‌های مساجد فراهم کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ممکن است یک کانون به تنهایی انگیزه، توان مالی، نیروی انسانی و زمان کافی برای دایر کردن یک موکب را نداشته باشد اما وقتی چند کانون با هم افزایی، همکاری و تقسیم کار وارد میدان می شوند، به خوبی می توان مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه هم‌افزا کردن کانون‌ها با توجه به اینکه تجربه کار مشترک را ندارند به خودی خود کار آسانی نیست، عنوان کرد: موکب شهدای مساجد کرمانشاه که با حمایت ستاد استان و با تقسیم کار مشخص میان سه کانون همراه با ارائه خدمات فرهنگی، پذیرایی و اسکان زائران دایر شده است مدل خوبی از کار ستادی است که امیدوارم این مدل در سایر ستادهای استانی کشور نیز تقویت شود.

مقدم، هم افزایی، تعامل و مشارکت سازنده کانون ها را از برکات کار ستادی در این موکب برشمرد و بیان کرد: این قدم بزرگ و اتفاق مثبت و مبارکی است. نمونه ای مطلوب از کار ستادی و مورد تأیید ما در برپایی موکب های اربعین حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پنج موکب با مشارکت 25 کانون دایر شود بسیار اثرگذار تر از 10 موکبی خواهد بود که در هر کدام یک کانون دخیل باشد. حالت اول خیلی بهتر است و قطعاً برکت آن هم بیشتر خواهد بود چرا که دست خدا با جماعت است.