باز بودن در مساجد و هیئات واقع در مسیر جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی به روی مردم

باز بودن در مساجد و هیئات واقع در مسیر جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی به روی مردم

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
مساجد، هیئت ها، حسینیه ها و مدارس واقع در مسیر جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی در تهران از ساعت هفت صبح تا پایان زمان مراسم به روی مردم باز است.

حجت الاسلام «فرهاد دهقان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور ائمه جماعات و بسیجیان و هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی و مدیران مدارس چند منطقه از تهران برای برگزاری مطلوب مراسم جاماندگان اربعین حسینی داشته ایم، اظهار کرد: با توجه به اینکه نقطه شروع و مبدا این برنامه بزرگ از میدان امام حسین (ع) است اهالی مسجد و استادان و طلاب و مدیریت حوزه علمیه امام حسین (ع) تدارک خوبی برای میزبانی از مردم در نقطه شروع این مراسم دیده اند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسین (ع) افزود: با وجود تعطیل بودن مدارس علمیه حوزه علمیه استان تهران همچون سایر حوزه های علمیه کشور در ایام پیاده روی اربعین حسینی که طبق فتوای مراجع تقلید صرفا به روز اربعین محدود نمی شود، استادان و طلاب حوزه علمیه امام حسین (ع) تهران با تمام تلاش و بسیج همه امکانات این حوزه در خدمت شیعیان و محبان اهل ببیت (ع) هستند.

 

وی اضافه کرد: اولین موکب در مسیر جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی در همان نقطه آغاز یعنی میدان امام حسین (ع) با همکاری اهالی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) و چند هیئت مذهبی در این محله از شهر تهران و البته مساعدت و مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران و مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران برپا می شود.

 

دهقان ادامه داد: در مساجد و هیئت ها و حسینیه ها و مدارس واقع در مسیر جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی یعنی خیابان 17 شهریور، شوش و فدائیان اسلام و میادین امام حسین (ع)، شهدا، شوش و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از ساعت هفت صبح تا پایان زمان مراسم به روی مردم باز است.

 

وی ابراز کرد: مسجد امام حسین (ع) نیز همه نوع خدمت رسانی در روز اربعین حسینی به مردم می کند که شامل باز بودن در این مسجد به روی مردم، پذیرایی، پخش کلیپ و برگزاری مجلس روضه و سخنرانی و مداحی است. حداکثر خدمت رسانی به مردم عزیز از طرف اهالی این مسجد و قطعا سایر مساجد فعال در این روز صورت می گیرد تا یشترین بهره معنوی نصیب مردم شود.

پایان پیام/ 397