مسجدی که احیاگر روضه‌های خانگی در شهرستان باوی است

مسجدی که احیاگر روضه‌های خانگی در شهرستان باوی است

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
کانون فرهنگی هنری «حضرت حجت(عج)» در جوار مسجد امام حسین(ع) شهرستان باوی با برگزاری جلسات روضه خانگی هر شب در منزل یکی از اهالی و برگزاری جلسات تبیین فرهنگ عاشورا توانسته بچه‌های مسجد را جذب و همراه کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون حضرت حجت (عج) مسجد امام حسین(ع) واقع در شهرستان باوی استان خوزستان از کانون های فعال مسجدی است، این کانون با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی،مذهبی،آموزشی،برگزاری جلسات روضه خانگی، بصیرت افزایی در ماه های محرم و صفر توانسته زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مسجد را رونق ببخشد.

 

«سید محمود مولا»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) مسجد امام حسین(ع) همزمان با ماه صفر و ایام اربعین حسینی اظهار کرد: جلسات قرآن، اخلاق و بصيرت افزايي همزمان با ماه صفر ويژه نوجوانان مسجد امام حسين(ع) برگزار مي‌شود. اين جلسات با حضور مربيان جوان در حال برگزاری است و در این جلسات بحث های معرفت افزایی و فرهنگ عاشورا نیز بیان مي‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) مسجد امام حسین(ع) شهرستان باوی استان خوزستان افزود: همزمان با ماه محرم و صفر برنامه هایی همچون معرفي کتاب‌هاي عاشورا، برگزاري ختم صلوات و ختم قرآن کریم،برگزاری مراسم عزاداری، برگزاری پويش عکس محرم و مسابقات کتابخوانی همچون «گلبرگ های حسینی» در این کانون مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

وی از برگزاری روضه های خانگی در ماه های محرم و صفر به صورت پيوسته و در منازل خبر داد و بیان کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت حجت (عج) با هدف ارتباط موثر با خانواده بچه های مسجد و نمازگزاران و همسایگان مسجد، برنامه روضه خوانی را هر شب در منزل یکی از مومنین برگزار می کند که با استقبال بچه‌های مسجد و عموم مردم همراه بوده است.

 

مولا فعالیت های قرآنی را یکی از رویکردهای این کانون دانست و افزود: برای فصل پاییز بنا داریم که در رشته های قرآنی، آموزش احکام دوره هایی برگزار کنیم ،ضمن اینکه پنجمین جشنواره قرآن و عترت مساجد، شهرستان باوی به میزبانی مسجد امام حسین(ع)  برگزار شد. این مسابقات قرآنی ویژه آقایان در رشته تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن کریم بود؛ همچنین، ویژه برنامه «بيوت النور» را با هدف تبیین و تفسیر آیات قرآن کریم برگزار کردیم.

 

سینما سه بعدی

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) ويژه برنامه سينما سه بُعدي ويژه بچه‌های مسجد امام حسين(ع) را از دیگر برنامه های فرهنگی این کانون نام برد و اظهار کرد: برنامه سينما سه بُعدی ويژه  رده سني کودک و نوجوان در این مسجد برگزار شد.

 

وی با اشاره به برگزاری جام فوتبال کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج)، گفت: این جام فوتبال، ویژه اعضای رده سنی کودکان و نوجوانان برگزار شد و در پایان، با اهدای جوایزی از تیم قهرمان و نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

ایستگاه سلامت و غربالگری

مولا با اشاره به  دوره های آموزشی در این کانون گفت: دوره آموزش تزریقات همزمان به همت کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج)، برگزار شد و در این دوره ها بچه های مسجد در این زمینه از آموزش های لازم بهره مند شدند. در ابتدای شیوع بیماری کرونا؛ بچه های مسجد با تهیه یک دستگاه تراکتور در چند مرحله اقدام به گندزدایی و عفونی‌زدایی در سطوح مختلف شهر نمودند و اعضای کانون با برپایی ایستگاه سلامت جهت غربالگری افراد محله توسط اعضای کارگروه جهادی امام حسین (ع) شهرستان باوی به غربالگری از مردم پرداختند.

 

وی برگزاری دوره های آشنایی با پیامبران ویژه کودکان، کلاس هفتگی آموزش قرآن و معارف اسلامی، برگزاری جلسات حدیث شریف کساء را بخش دیگری از برنامه های این کانون معرفی کرد و  ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشي «علوی» در فضای مجازی، اجرای پویش مجازی «کلام صادق»، پویش عکس مجازی «محرم مسئولانه»، مسابقه کتابخوانی «گلبرگ‌های حسینی» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر با اهداف قیام عاشورا را بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) معرفی کرد.

 

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) با اشاره به خدمت رسانی این کانون به محرومان گفت: پس از شیوع بیماری کرونا یکی از برنامه های کانون حضرت حجت(عج) مسجد امام حسین(ع) شهرستان باوی استان خوزستان به سمت کمک های مومنانه سوق یافت و در همین راستا با مشارکت خیرین  در چندین مرحله بسته های گوشت قربانی با همکاری برنامه «سمت خدا» و بسته های معیشتی میان خانواده های بی بضاعت توزیع شد.

 

کارآفرینی

مولا با بیان اینکه یکی از برنامه های این کانون مربوط به اشتغال زایی و کارآفرینی است، ابراز کرد: برپایی نمايشگاه عرضه محصولات طبيعي از قبيل عسل، سرکه طبيعي، شامپوی گياهي و ... از جمله برنامه های این کانون است و تلاش شده که با برپایی نمایشگاه محصولات طبیعی گامی در جهت کارآفرینی و اشتغال در این شهرستان برداشته شود، تا محصولات باکیفیت طبیعی به مردم عرضه شود.

 

اجرای طرح شنبه های با کتاب

مدیر کانون فرهنگی هنری حجت(عج) در پایان خاطر نشان کرد: اجرای طرح «شنبه های با کتاب» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برپایی محافل ختم قرآن کریم، برپایی جلسات نهج البلاغه شناسی، برپایی جلسات صحیفه سجادیه، برگزاری مسابقات دوره آموزشی مکعب روبیک ویژه نوجوانان و جوانان و مسابقات جام فوتبال رمضان از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) است.

 

پایان پیام/ 40