مدیر کانون امام علی(ع) راهنمای زائران حرم عسکریین

مدیر کانون امام علی(ع) راهنمای زائران حرم عسکریین

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
زورمند که از خادمان موکب نورالزهرا(س) رشت در کربلا بود امسال از خاطرات خود به عنوان راهنمای زائران حرم عسکریین می‌گوید.

«محمدرضا زورمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه اربعین تلنگری است تا بدانیم حسینی شدن و حسینی ماندن فقط معطوف به یک زمان خاص نیست گفت: به مدت پنج سال است که با موکب نورالزهرا(س) به کربلا اعزام می‌شوم تا خادم زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در این موکب باشم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد امیرالمومنین(ع) حافظ آباد رشت با بیان اینکه اربعین امتداد مکتب سرخ عاشورا است ادامه داد: در همایش عظیم اربعین امسال از سوی سازمان حج زیارت به‌عنوان راهنمای زائر در خدمت زائرین امامین عسکریین بودم.

 

وی با تشریح وظایف راهنمای زائر با بیان اینکه از ورودی اولین بازرسی حرم در سامرا، راهنمایان تا نزدیک ورودی صحن حرم حضور دارند اظهارکرد: شیفت کاری راهنمای زائر از ساعات اولیه بامداد تا دوازده نیمه شب است و بعد از چند ساعت استراحت، شیفت بعد به صورت گردشی آغاز می‌شود.

 

به گفته زورمند، راهنمای زائر، کمک بزرگی در مدیریت زمان و استفاده بهتر زائرین از فرصت اندکی که برای زیارت در این اماکن مقدس دارند، است.

 

وی با بیان اینکه بسیار از زائرانی که برای نخستین بار در این همایش عظیم شرکت دارند با مسیر ناآشنا بوده و و بیشتر وقتشان صرف مسیریابی می‌شود اذعان کرد: بیشترین مراجعه‌کنندگان به راهنمایان افرادی هستند که مسیر خود را گم کرده و یا از همراهان خود دور شده اند و یا اینکه مدارک و وسایل خود را گم کرده اند.

 

زورمند ادامه داد: بیشترین گمشدگان در حرم که به ما مراجعه می‌کنند، در زمان قرار با همراهان خود هماهنگ نبودند و بعد از چندین ساعت سردرگمی و استرس، با کمک راهنمایان زائر، همدیگر را پیدا می‌کنند و برق خوشحالی از چشمانشان نمایان می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه تا پایان شهریور ماه به‌عنوان راهنمای زائر توفیق خدمت‌رسانی به زائران را دارم تصریح کرد: اگر زائرین قبل از سفر با علم و آگاهی از مسیر و سختی‌هایی که در سفر وجود دارد حرکت کنند، آمادگی بهتری خواهند داشت.

 

 

پایان پیام/ 84