موکب قمر بنی هاشم(ع) شهرستان صومعه سرا در کربلا

موکب قمر بنی هاشم(ع) شهرستان صومعه سرا در کربلا

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
موکب قمر بنی هاشم(ع) شهرستان صومعه سرا یکی ۲۹ موکب‌ اربعین استان گیلان است که برای خدمات رسانی به زائران اربعین به کربلا اعزام شده است.

حجت الاسلام « سید مهدی حسینی » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه هفت بار توفیق حضور در همایش اربعین حسینی را داشتم گفت: بنده مسئول فرهنگی موکب قمربنی هاشم(ع) شهرستان صومعه سرا و از اعضاء هفت نفره هیئتاکمای موکب هستم که در عراق مستقر شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد علی بن موسی الرضا(ع) روستای خراط محله با بیان اینکه اعضای موکب ۳۶ نفر هستند افزود: موکب سه‌شنبه( ۸ شهریور) به همراه سه کامیون ملزومات و تجهیزات موکب اعم داربست، چادر، اجاق گاز و کولر آبی، برنج، چای، شکر، ظروف یکبار و همچنین دو نیسان کولردار مرغ و گوشت و تمام وسائلی که برای ۲۰ روز آشپزی و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) لازم بود به سمت عراق حرکت کرد.

 

وی با بیان اینکه موکب قمر بنی هاشم(ع) در کربلا، حسینیه سید الشهداء(ع) واقع شده است افزود: همچنین یک ساختمان پنج طبقه در خیابان میثم تمار کوچه ساحت البغداد برای اسکان زائران اختصاص داده شد. همچنین دو چادر ۱۰۰ متری مجهز به کولر هم برپا شد.

 

 

حسینی با اشاره به آشپزخانه موکب که روزانه ۳۰۰ پرس غذای گرم را طبخ و بین زائران حسینی توزیع کرد اذعان کرد: در روز اربعین نیز سه هزار پرس غذا پخت و توزیع شد.

 

وی ادامه داد: موکب قمر بنی هاشم امروز هم به زائران خدمات رسانی می‌کند.

 

مسئول فرهنگی موکب قمربنی هاشم(ع) شهرستان صومعه سرا برنامه‌های فرهنگی موکب قمر بنی هاشم (ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: در تمام ۲۰ روز حضور در مراسم معنوی اربعین حسینی(ع) نماز جماعت، ادعیه خوانی، سخنرانی و مداحی را برگزار کردیم. ضمن اینکه برای بخش بانوان هم دو مداح و یک طلبه حضور داشته و برنامه‌های ویژه بانوان را برگزار کردند.

 

وی با بیان اینکه امسال چهار نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری سراج در موکب قمر بنی هاشم(ع) خادم زائرین سیدالشهداء(ع) هستند تصریح کرد: اکثریت موکب‌ها از دل مساجد شکل گرفتند و مساجد همانند سال‌های دفاع مقدس، در اربعین حسینی نیز کارکرد پشتیبانی داشته و از نظر تامین اسکان زائرین، ارزاق، حتی بهداشت و درمان به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

 

 

پایان پیام/ 84