بچه های مسجد جامعع چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین

بچه های مسجد جامعع چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین

تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
کاظمی گفت: بچه مسجدی های چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین بوده و در طول دوران منتهی به اربعین حسینی برنامه های مختلفی را اجرایی کردند.

«سید یحیی کاظمی مازندرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: برگزاری مراسماتی همچون اربعین حسینی یکی از مهمترین کارها برای زنده نگه داشتن شعائر دینی است و باید در این راستا در کانون مساجد بیش از پیش کار شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس افزود: ارتقا بصیرت دینی از مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری در کانون های فرهنگی، هنری مساجد است و به همین مناسبت هم سوگواری اربعین حسینی برای بازمانده های کربلا در کانون مسجد جامع چالوس مراسم برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تبیین اهداف و آموزه های قیام سیدالشهدا، ترویج سیره اهل بیت (ع)، آشنایی بیشتر مردم به ویژه جوانان با شخصیت والای امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به عنوان پیام رسانان عاشورا یکی از وظایف مهم کانون مساجد است که با قوت اجرایی می شود.

 

کاظمی گفت: بچه مسجدی های چالوس پیشگام در اجرای برنامه های اربعین هستند و در طول دوران منتهی به اربعین حسینی برنامه های مختلفی را اجرایی کردند.

 

وی از برگزاری سوگواری اربعین حسینی برای بازمانده های کربلا به همت کانون مسجد جامع چالوس خبر داد و گفت: این مراسم با تلاش برای ارتقاء فرهنگ حسینی با سخنرانی حجت الاسلام سید داود موسوی و با نوای محسن سام دلیری روز جمعه 25 شهریورماه در مسجد جامع چالوس با همکاری هیئت خدمتگزاران حسین(ع)، کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس و مرکز حفظ و نشر آثار فرهنگی طبیعی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع چالوس برگزار شد.

 

مدیر کانون مسجد جامع چالوس افزود: فرصت اربعین و روزهای منتهی به شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول(ص) فرصت مناسبی برای تبیین ارزشهاست و نباید در این راستا کوتاهی کرد و باید بچه مسجدی ها با قوت در این راستا وارد عمل شوند.

پایان پیام/ 175