شرکت ۲۰ هزار فعال مسجدی در مهرواره «بانور»/ ازدواج؛ اولویت نخست در حل مسائل

شرکت ۲۰ هزار فعال مسجدی در مهرواره «بانور»/ ازدواج؛ اولویت نخست در حل مسائل

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
زادقاسمی با اعلام شرکت ۲۰ هزار بانوی فعال مسجدی در مهرواره «بانور»، گفت: طبق آخرین بررسی‌ها بیشترین تمایل بانوان کنشگر مسجدی به حل مسائل مربوط به حوزه ازدواج و تشکیل خانواده و پس از آن سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مهرواره بانور» (مهرواره تخصصی بانوان برای حل مسائل خانواده و جمعیت با محوریت مسجد) با اهدافی همچون تقویت بنیان خانواده، امیدآفرینی در سطح محله، فعال کردن ظرفیت های عظیم بانوان در سطح محله و استفاده از ظرفیت همسران امامان محله با عنوان شریکة‌الامام در حال اجرا است.

ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری، سبک زندگی، اقتصاد در خانواده و سلامت در خانواده ازجمله محورهای اصلی این مهرواره است که بانوان مسجدی در دو بخش حل مسئله و خاطره‌نویسی می توانند در آنها شرکت کنند.

 

«مریم زادقاسمی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره میزان استقبال از مهرواره «بانور»، اظهار کرد: تا کنون 20 هزار ثبت نام از سوی بانوان مسجدی در این مهرواره انجام شده و وارد مرحله حل مسئله و گزارش ها شده ایم.

 

دبیر ستاد مرکزی مهرواره نور ادامه داد: تیم های استانی اکنون در حال ارتباط با مخاطبان و کمک به آنها در فرآیند حل مسئله هستند. تا 22 مهرماه فرآیند دریافت گزارش ها ادامه دارد و امکان ثبت نام نیز در هر دو بخش حل مسئله و خاطره‌نویسی وجود دارد اما کسانی در مهرواره شرکت داده می شوند که گزارش عملکرد آنها تا 22 مهرماه به دبیرخانه رسیده باشد.

 

وی تصریح کرد: از 22 مهرماه داوری ها در مرحله شهرستانی آغاز و ابتدا راستی‌آزمایی و بررسی در سطح شهرستان انجام می شود، پس از آن برگزیدگان به داوری مرحله استانی که در آبان ماه انجام می شود، راه می یابند تا از میان آنها راه‌یافتگان به مرحله ملی انتخاب و نهایتاً برترین های مهرواره «بانور» 9 آذرماه همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) معرفی و تقدیر شوند.

 

زادقاسمی درباره میزان مشارکت بانوان مسجدی در حل مسائل مختلف، بیان کرد: طبق آخرین بررسی ها بیشترین تمایل بانوان کنشگر مسجدی به حل مسائل مربوط به حوزه ازدواج و تشکیل خانواده و پس از آن سبک زندگی است.

 

وی درباره میزان استقبال بانوان مسجدی از این مهرواره، ابراز کرد: خوشبختانه، میزان استقبال مطلوب است. یکی از مشکلات ما دسترسی به این حجم از مخاطب آنهم با پراکندگی جغرافیایی است که شاید سرعت و کیفیت کمک به حل مسئله را کمی با مشکل مواجه کند، لذا اگر دسترسی به مخاطب در حوزه حمایت آسان باشد، اتفاقات خوبی رقم می خورد.

 

زادقاسمی با بیان اینکه ستادهای استانی مهرواره بانور با مشارکت مجموعه ای از نهادهای فعال در حوزه خانواده تشکیل و فعال شده اند، گفت: هر میزان که این ستاد در استانی کار را بیشتر جدی گرفته، دسترسی به مخاطب هم آسان تر شده است؛ برای مثال در استان قزوین برنامه آموزشی و توجیهی برای همه هزار شرکت کننده در مهرواره تدارک دیده شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف مهرواره «بانور» شناسایی شبکه بانوان قدرتمند مساجد و محلات که گره گشای مشکلات مردم هستند، است تا نهادهای ذیربط برای حمایت از این حرکات مردمی به میدان بیایند.

 

 

پایان پیام/ 9