کمک شیعیان کویت به عزاداری‌های محرم و صفر در مسجدالزهرا(س)/اطعام حاشیه‌نشینان در پایان ماه صفر

کمک شیعیان کویت به عزاداری‌های محرم و صفر در مسجدالزهرا(س)/اطعام حاشیه‌نشینان در پایان ماه صفر

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گلپایگانی از اطعام مردم حاشیه‌نشین تهران در انتهای ماه صفر توسط اهالی مسجد الزهرا(س) خبر داد و گفت: شیعیان کویت در برگزاری مجالس عزاداری محرم و صفر به مسجد کمک می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی محمودی گلپایگانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه های مسجد الزهرا (س) (واقع در تهران، بلوار فردوس، خیابان ابراهیمی جنوبی) در ماه های محرم و صفر همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی در سوگ شهادت شهدای کربلا و اسارت اهل بیت (ع) امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ما در مسجد الزهرا (س) این است که یک دهه در میان، برنامه سخنرانی و مداحی داشته باشیم؛ به عبارت دیگر، سه دهه، برنامه سخنرانی و سه دهه دیگر نیز مداحی در ماه های محرم و صفر در این مسجد برگزار شده است.

 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) افزود: مراسم عزادای در دهه پایانی ماه صفر در این مسجد برگزار و در شب پایانی ضمن اطعام نمازگزاران، دو هزار پرس غذای گرم میان مردم حاشیه شهر تهران توزیع می شود. حجج اسلام والمسلمین محمد صادق بشیری و قرنی سخنرانان  این دهه هستند.  شیعیان کویت به برگزاری مجالس در ماه‌های محرم و صفر در مسجد الزهرا (س) کمک شایان توجه‌ای کرده‌اند. مسئولان خیریه ای در کشور کویت از دوستان بنده هستند که هر وقت در تامین مخارج این مسجد دچار مشکل می شویم از آنان کمک می گیریم.

 

وی با بیان اینکه ما در برگزاری برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری مسجد الزهرا (س) از ظرفیت استادان دانشگاه تهران استفاده می کنیم، ادامه داد: مشارکت این استادان در برگزاری این برنامه ها با استقبال خوبی از سوی اهالی مسجد الزهرا (س) روبرو شده است و اگر زمانی کیفیت برنامه ای پایین باشد با انتقادات سازنده مردم روبرو می شویم.

 

محمودی گلپایگانی گفت: جلسات تفسیر قرآن در مسجد الزهرا (س) نیز با حضور برخی از استادان حوزه قرآن و معارف دانشگاه تهران برگزار می شود. جلسات آموزش قرآن را نیز با مشارکت این استادان و برخی از مربیان و معلمان قرآنی ممتاز برگزار می کنیم. ضمنا در هر فصل از سال یک محفل انس با قرآن در این مسجد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: ما برای اینکه از اثرگذاری جلسات قرآنی در مسجد الزهرا (س) مطمئن شویم، هر سال آزمونی برگزار می کنیم که به نفرات برگزیده، هم جوایز ارزشمند و هم مدرک معتبر از سوی سازمان های قرآنی اهدا می شود. الحمدالله نتایج و نمراتی که نمازگزاران مسجد الزهرا (س) در این آزمون ها کسب می کنند نشان دهنده این است که این افراد با دقت و علاقمندی در این کلاس ها شرکت می کنند.

 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه تهران همچنین در طول سال کارگاه های مهارت افزایی، علمی و مشاوره ای در حوزه های خانواده، ازدواج، کسب و کار و سیاسی را در این مسجد برگزار می کنند. 

پایان پیام/ 397