پیشتازی کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ حسینی

پیشتازی کانون های مساجد در راستای ترویج فرهنگ حسینی

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
حجت الاسلام صادقی فر گفت: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ نشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است و کانون های مساجد در این بخش نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام « حسین صادقی فر» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: فرهنگ حسینی فرهنگی تمام نشدنی است و تلاش برای تبلیغ و ترویج آن تنها به محرم و صفر خلاصه نشود و باید در طول سال این فرهنگ جاری و ساری باشد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: کربلا و قبر شریف امام حسین(ع) پایگاهی مهم برای توسعه انقلاب دینی در سطح بین‌المللی است و اربعین هم حرکتی انقلابی و بین المللی برای شناساندن قیام حسینی به جهانیان است.

 

وی خاطر نشان کرد: این کانوندر طول دوران اربعین علاوه بر اعزام نیرو به پیاده روی اربعین برای بازماندگان اربعین هم فعالیت های خوبی را انجام داد و فعالیت برای نهادینه کردن این ارزش با حضور جوانان کانون در طول سال ادامه دارد.

 

حجت الاسلام صادقی فر گفت: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ نشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی است و کانون مساجد در این بخش نقش آفرینی می کنند.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری امام علی(ع) نکا ، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، قرآنی برای اعضای کانون و تمام علاقه مندان در سن های مختلف دارند همچون برگزاری تمامی مراسمات مذهبی اعیاد و عزاداری ها ، برپایی مراسم اربعین  و ۲۸ صفر ، برگزاری کلاس قرآن و احکام از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی یادآور شد: تهیه و توزیع کمک های مومنانه ، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نماز جماعت، برگزاری شنبه های با کتاب، سه شنبه های تکریم و غبار روبی مزار شهدا از شاخص ترین برنامه های این کانون در طول سال است.

پایان پیام/ 175