سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان برگزار می شود

سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان اعلام شد.

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان اعلام شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوبی کرمان جشنواره تئاتر را محملی برای رشد و توسعه جریان های نو و جدید در تئاتر دانست و افزود: تا این جشنواره از نگاه مسائل اجتماعی و فرهنگی منطقه ای در بازتاب هنرمندانه در آثار نمایشی با بیان و پیدا شدن راهکارهای مناسب، راه برون رفت از این دست مسائل شود.

 

وی بیان کرد: در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و همراهی هنرمندان این هنر زیبا و تاثیرگذار، جشنواره ای در خور شأن هنرمندان و مردم جنوب کرمان برگزار کند.

 

مسلمی مهنی با اشاره به این که جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان اوایل آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، ابراز کرد: این جشنواره برای ارتقاء سطح کیفی تئاتر استان‌ها برگزار می‌شود و برگزیده آن طی فرآیندی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوبی کرمان ادامه داد: در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه ای مورد داوری قرار می‌گیرد و گروه هایی می توانند در این جشنواره شرکت کنند که در فاصله زمانی اتمام جشنواره استانی ۱۴۰۰ تا دو هفته قبل از شروع جشنواره استانی ۱۴۰۱ حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته باشند.

 

وی با بیان این مطلب که آثار باید به صورت لوح فشرده ارسال شوند، اظهار کرد: بازبینی زنده آثار از ۳۰ مهرماه آغاز می شود و اعلام نتایج بازخوانی متون ۸ مهر ماه ۱۴۰۱ است.

 

مسلمی مهنی در خاتمه، عنوان کرد: اعلام نتایج بازبینی آثار و آثار پذیرفته شده ۵ آبان ماه است.

پایان پیام/ 586