بچه مسجدی های کانون علقمه رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ می نشینند

بچه مسجدی های کانون علقمه رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ می نشینند

تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
مختار امیری گفت: از برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام، راه اندازی کاروان عزاداری از مسجد روستا تا امامزاده سید ابوالقاسم (ع) است.

«مختار امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح برنامه های پایانی ماه صفر، گفت: به همین منظور مسجد و محله فضاسازی شده و هر شب مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج افزود: یکی دیگر از برنامه های پایانی ماه صفر، برپایی دسته های سینه زنی است که این دسته در سطح روستا حرکت کرده و نوحه خوانی و سینه زنی می کنند.

 

وی بیان کرد: مراسم قرائت زیارت عاشورا نیز روزانه با حضور اعضای کانون در مسجد برگزار می شود.

امیری ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام، راه اندازی کاروان عزاداری از مسجد روستا تا امامزاده سید ابوالقاسم (ع) است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج ادامه داد: در همین راستا اعضای کانون در قالب کاروان پیاده در روز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) مسیر مسجد تا بقعه متبرکه این امامزاده را با پای پیاده طی می کنند.

 

وی اظهار کرد: از سایر برنامه های ویژه دهه پایانی ماه صفر، طرح اطعام عزاداران حسینی است.

 

مختاری یادآور شد: همزمان با اربعین تعداد ۶۰۰ پرس غذای نذری در قالب طرح اطعام حسینی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علقمه روستای عباس آباد قلعه گنج اضافه کرد: علاوه بر این نیز با حضور گسترده اعضای کانون و مردم روستا کاروان جاماندگان اربعین حسینی راه اندازی شد.

 

وی در خاتمه، عنوان کرد: این کاروان مسیر مسجد حضرت ابوالفضل (ع) تا امامزاده سید ابوالقاسم (ع) را با پای پیاده پیمود.

پایان پیام/ 586