تدارک کانون‌های مساجد خراسان رضوی برای پایان ماه صفر/میزبانی از زائران در طرح «میهمان داریم»

تدارک کانون‌های مساجد خراسان رضوی برای پایان ماه صفر/میزبانی از زائران در طرح «میهمان داریم»

تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام افکار از تدارک کانون‌هاي مساجد خراسان رضوي برای دهه پاياني ماه صفر خبر داد و گفت: برگزاري طرح «ميهمان داريم» و مشارکت در رويداد بزرگ «در مسير بهشت» از جمله فعاليت‌هاي بچه‌هاي مسجد در این ایام است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام «حسن افکار» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه  همزمان با پایان یافتن ماه صفر، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای گرامیداشت این ایام و مناسبت‌های پیش رو تدارک دیده است، اظهار کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری طرح «میهمان داریم»، برپایی موکب بین راهی و همچنین مشارکت در برگزاری رویداد بزرگ «در مسیر بهشت» اشاره کرد.

 

پذیرایی و اسکان زائران رضوی


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی افزود: طرح «میهمان داریم» که طرح ابتکاری و مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی و بسیج است، ناظر بر اسکان و پذیرایی از زوار حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر خواهد بود.


وی گفت: این طرح که ظرفیت پذیرایی و اسکان از 8 هزار زائر را دارد برای اولین بار در کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی با حضور فعال بیش از 50 باب کانون فرهنگی هنری به صورت محوری و منتخب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام افکار تصریح کرد: برپایی ایستگاه استقبال از زائرین، تهیه و توزیع بسته‌های متبرک به احادیث رضوی، برگزاری ویژه برنامه چهل‌چراغ رضوی و مسابقه حفظ چهل حدیث رضوی از برنامه‌های جانبی این طرح است.

 
 

اجرای رویداد بزرگ «در مسیر بهشت»


وی ادامه داد: همچنین رویداد بزرگ «در مسیر بهشت» نیز در سه روز پایانی ماه صفر (از سوم تا پنجم مهرماه) با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی برای اولین بار در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی گفت:رویداد بزرگ «در مسیر بهشت» با حضور فعال 20 باب از کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی در مسیر ترمینال مسافربری تا حرم مطهر رضوی برای ارایه خدمات فرهنگی، هنری و اجتماعی برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام افکار با اشاره به برپایی 43 موکب بین راهی به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان رضوی و کانون های فرهنگی هنری، افزود: این موکب ها در محل های پرجمعیت مثل فرودگاه، پارک های پرجمعیت برپا می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری مسابقات حفظ چهل حدیث رضوی، برپایی ایستگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، برپایی ایستگاه مشاوره و پاسخگویی به سوالات، فعالیت های فرهنگی و ... از جمله ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد در موکب های فرهنگی است که در این رویداد ارایه می‌شود.

پایان پیام/ 9