توجه عظيم به قرآن کريم از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي/لزوم به خدمت گرفتن هنر قدسي براي انتقال مفاهيم قرآني

توجه عظیم به قرآن کریم از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی/لزوم به خدمت گرفتن هنر قدسی برای انتقال مفاهیم قرآنی

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۱
آيت الله اعرافي در ديدار با رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور با بيان اينکه توجه عظيم به قرآن کريم از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است، افزود: امروز بايد با به خدمت گرفتن هنر قدسي در راستاي انتقال مفاهيم قرآني تلاش کرد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: آیت الله « علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز شنبه (9 مهر ماه) در دیدار حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای ستاد برگزاری جشنواره قرآنی مدهامّتان که در شهر مقدس قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه قرآن کریم پرداخت.

وی گفت: در نهج البلاغه شریف، قریب به چهل مورد از قرآن کریم صحبت به میان آمده  و در رابطه با این کتاب عظیم آسمانی فضائل زیادی از لسان مبارک امیرالمومنین(ع) بیان شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: در نهج البلاغه، هم قرآن کریم و هم وجود مقدس نبی مکرم اسلام به شکلی جذاب و شیوا مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در یکی از خطبه های نهج البلاغه شریف بیش از ۵۰ اصل قرآنی بیان شده است ابراز کرد: قرآن کریم را نمی‌توان تنها از یک زاویه و یا بیان تنها یک تشبیه و تمثیل توصیف کرد، بلکه از زوایای گوناگون این کتاب آسمانی قابل تفسیر است.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی حقیقتا در رابطه با قرآن کریم کارهای زیادی صورت گرفته است و من در یکی از سخنرانی هایم به بیش از بیست عرصه قرآنی که بعد از انقلاب اسلامی مورد اهتمام قرار گرفته، اشاره کردم.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: بعداز انقلاب اسلامی در عرصه های هنری، آموزشی، تفسیر، مسابقات، مفاهیم وسایر عرصه های دیگر کارهای زیادی صورت گرفته، اما با وجود همه این فعالیت ها هنوز هم عقب ماندگی فراوانی داریم، به عنوان مثال انجیل به بیش از هزار زبان زنده دنیا ترجمه شده است اما قرآن کریم تنها بیش از صد زبان ترجمه شده است.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: توجه عظیم به قرآن کریم از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی می باشد البته باید تلاش شود که همه آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با این کتاب آسمانی مانوس شوند.

وی افزود: نفس انس با قرآن کریم به خودی خود جلوی بسیاری از انحرافات را خواهد گرفت و به تجربه نیز ثابت شده است کسانی که با قرآن کریم مأنوس هستند مصون تر خواهند ماند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم به خدمت گرفتن هنر قدسی برای انتقال مفاهیم قرآنی تاکید کرد: قرآن مجید کتاب هنر است و با هنرهای متنوع نیز می توان آن را تفسیر کرد و مفاهیم والای آن را به دیگران منتقل کرد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان ابراز داشت: اگر در مسابقات قرآنی  نیز بتوان از هنر بهره گرفت خیلی می تواند موثرتر باشد و امیدوارم قرآن کریم دل و روح و روان همگان به ویژه جوانان و نوجوانان را بیش از پیش منور بگرداند.