خدمت به ساحت مقدس قرآن کريم بالاترين توفيق و تمسک به ثقلين عامل سعادتمندي انسان است

خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم بالاترین توفیق و تمسک به ثقلین عامل سعادتمندی انسان است

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱
آيت‌الله مقتدايي در ديدار با رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور و ستاد برگزاري پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامّتان گفت: خدمت به ساحت مقدس قرآن کريم، بالاترين توفيق و تمسک به ثقلين عامل سعادتمندي انسان است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: آیت الله «مرتضی مقتدایی»، در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین اعضای ستاد برگزاری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» که عصر روز گذشته 9 مهر ماه در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت بزرگی در رابطه با مساجد برعهده شماست که ان شاءالله به برکت دعای حضرت ولی عصر(ع) در این راستا موفق باشید.

 

رئيس شوراي سياست‌گذاري حوزه‌هاي علميه خواهران افزود: ما ارزش و احترام بسیاری برای قرآن به عنوان کلام وحی قائل هستیم و باید بکوشیم که آموزه ها و معارف قرآنی در همه جای زندگی ما ساری و جاری باشد.

 

وی گفت: هر چقدر که می توانیم باید برای خدمت به قرآن سرمایه گذاری کنیم و خوشحال باشیم که چنین توفیقی به دست آورده ایم که عمر خود را در خدمت به قرآن صرف کرده ایم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین ضمن تأکید بر لزوم تلاش برای تقویت باورهای اعتقادی تصریح کرد: باید بدانیم هر اقدامی که در خدمت به قرآن و عترت انجام می دهیم در مقیاس با عظمت نعمت های الهی چیز خاصی نیست، در نتیجه باید آگاه باشیم که هر چه تلاش کنیم، قدم کوچکی برداشته‌ایم بنابراین باید هر روز بر کوشش و تلاشمان بیفزاییم.

 

وی با بیان این که خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم، بالاترین توفیق است، گفت: خدمت به قرآن به این معناست که مفاهیم آیات کلام وحی را برای مردم بیان کنیم تا مردم و جوانان بدانند که در برابر آیات نورانی قرآن مجید چه وظیفه ای دارند و این که به این حقیقت ناب آگاهی پیدا کنند که عمل به قرآن، لازمه سعادت دنیا و آخرت آنها است.

 

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که همه آن چه که ما بدان در مسیر رشد و سعادت نیاز داریم، در قرآن وجود دارد، افزود: وظیفه سنگینی در راستای معرفی قرآن و ترویج معارف قرآنی برعهده داریم و به خصوص شما که در این عرصه مهم فعالیت دارید مراقب باشید که خدای ناکرده سستی و کوتاهی در کارتان وجود نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید مراقب باشیم که شبهات باعث نشود که اعتقادات و باورهای دینی مردم به خصوص در رابطه با توحید تضعیف شود.

 

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه گفت: باید این باور را در مردم تقویت کنید که همه قدرت ها در اختیار خداست و تمام امور به دست حضرت باریتعالی است و اطاعت و بندگی او باعث عزت و سربلندی انسان است.

 

وی با بیان اینکه تمسک به ثقلین، لازمه سعادتمندی و دوری از گمراهی و ضلالت است، خاطر نشان کرد: خدای متعال، قرآن را به عنوان ودیعه و گنجینه ارزشمند در اختیار ما گذاشته و ما باید با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) زمینه سعادتمندی خود در دنیا و آخرت را فراهم کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هر کس که از قرآن و عترت پیروی کند، هیچ گاه از صراط مستقیم و راه حق جدا نشده و تا بهشت برین به مسیر خود ادامه می دهد، کما این که دوری از ثقلین، آغاز کجروی و انحراف و گمراهی است.

 

آیت الله مقتدایی در پایان تصریح کرد: آیات نورانی قرآن برای همه ما بهترین راهنماست و ان شاءالله شما در مسئولیتی که هستید در مسیر معرفی قرآن به مردم موفق و کوشا باشید.