بچه مسجدی های کانون «سلاله پاکان» در رثای حضرت امام حسن عسکری (ع) سوگواری می کنند

بچه مسجدی های کانون «سلاله پاکان» در رثای حضرت امام حسن عسکری (ع) سوگواری می کنند

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱
آیین عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) با حضور پرشور بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» شهرستان جهرم برگزار می شود.

محمدصادق بهمن زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» مسجد «صاحب الزمان (عج)» شهرستان جهرم در سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) غرق در سوگواری و ماتم می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» جهرم افزود: این مراسم همچون روال سال های گذشته و طبق یک سنت دیرینه در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.

 

وی به جزییات این برنامه عزاداری و سوگواری پرداخت و اظهار کرد: در این مراسم حجت الاسلام «شنبدی» امام جماعت مسجد، به تبیین سیره و زندگی وجود مقدس امام یازدهم (ع) می پردازد.

 

بهمن زادگان ادامه داد: همچنین ذکر مصیبت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) نیز دیگر برنامه ای است که پس از سخنرانی مذهبی انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» اضافه کرد: این مراسم روز سه شنبه ۱۲ مهرماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» در این ایام، بزرگداشت به امامت رسیدن حضرت حجت بن الحسن (ع) است، خاطرنشان کرد: این برنامه هر سال به شیوه خاص و باشکوهی در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» ادامه داد: بزرگداشت این مناسبت مهم از قدیم در مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم مرسوم بوده و با حضور پرشور اهالی مسجد و سخنرانی آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم برگزار شده است.

 

وی اظهار کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته در شب به امامت رسیدن مولا و آقایمان حضرت صاحب الامر (عج) به جشن نشسته و این مناسبت فرخنده را گرامی می داریم.

 

بهمن زادگان به جزییات این برنامه نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه «فصاحت» از کارشناسان مذهبی سخنرانی کرده و شرکت کنندگان از مولودی خوانی ذاکران اهل بیت (ع) بهره مند می شوند.

پایان پیام/ 691