مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی که در کانون های مساجد برگزار می شود

مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی که در کانون های مساجد برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱
میرزایی نسب گفت: مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد مشغول به فعالیت هستند، جز برنامه های ستاد کانون های مساجد کشور است که همه ساله برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مجتبی میرزایی نسب، امروز دوشنبه (11 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: خدا توفیق داد در پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم میزبان اهالی قرآن باشیم.

دبیر مسابقات قرآنی «مدهامتان» افزود: مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد مشغول به فعالیت هستند، جز برنامه های ستاد کانون های مساجد کشور است که همه ساله برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف انس با قرآن، ترویج و نشر معارف قرآنی و عملیات اجرایی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار می شود، افزود: این مسابقات در سه سال گذشته در خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد برگزار شد و در مراحل اولیه پانزدهمین دوره مسابقات 15 هزار نفر حضور داشتند.

میرزایی نسب با تاکید بر اینکه سال گذشته این مسابقات به خاطر شرایط کرونایی با حضور بیش از 70 نفر دوره پیش را برگزار شد، افزود: امسال شرکت کنندگان در مراحله پایانی مسابقات نسبت به دوره گذشته 2 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در رده سنی 16 تا 30 سال در بخش خواهران حفظ کل و قرائت تحقیق و در بخش برادران در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اذان برگزار می شود، اظهار کرد: یکی از شاخصه های جدی و اصلی که در مسابقات قرآنی «مدهامتان» به آن پایبند بودیم، اجرای مصوبات مورد تاکید ستاد عالی مسابقات بود که یکی از مصوبات آن استفاده از داوران مورد تایید این ستاد است.

دبیر مسابقات قرآنی «مدهامتان» از حضور 16 نفر از استادان بین المللی در این مسابقات خبر داد و گفت: در رشته قرائت تحقیق و ترتیل بخش برادران استادان، «غلامرضا شاه میوه اصفهانی»، داور بخش «لحن»، «علی اکبر کاظمی» داور بخش «صوت»، «مهدی قره شیخ لو» داور بخش «تجوید»، «حسین اخوان اقدم» داور بخش «وقف و ابتدا» و در قسمت حفظ کل و اذان برادران هم استادان «شهریار پرهیزگار» داور بخش «حسن حفظ»، «عباس هاشمی» داور بخش «لحن»، «حامد ولی زاده» داور بخش «صوت»، «محمدرضا پورزرگری» داور بخش «تجوید»، «رحمانی» داور بخش «وقف و ابتدا» و «رضا دیانت» هادی حفاظ هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش خواهران، استادان «زهرا صریحی نژاد» داور بخش «حسن حفظ»، «سمیه هیبتیان» داور بخش صوت و «صدیقه بارانی» داور بخش «لحن» هستند، تاکید کرد: «معصومه عباسی نظری» داور بخش «وقف و ابتدا» و «هاجر حیدری» داور بخش «تجوید» هستند.

میرزایی نسب با اشاره به اینکه سعی می کنیم رشته های قرائت و حفظ کل سهمیه مستقیم مسابقات قرآنی اوقاف را داشته باشند، افزود: در کمیته فنی این مسابقات این موارد در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 26 هزار کانون فرهنگی هنری مجوز در سطح کشور دارند، افزود: این تعداد از طریق سامانه الکترونیکی «بچه های مسجد» در حال افزایش است.

میرزایی نسب با یادآوری این مطلب که ستاد کانون های مساجد کشور یکی از فعالیت های عمده ای که در دستور کار دارد فعالیت های قرآن محور بوده که در حوزه فرهنگی هنری ستاد در حال برنامه ریزی است، افزود: یکی از فعالیت های جدی حمایت از طرح های قرآنی است که از سوی کانون های مساجد و ستادهای استانی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های «نهج البلاغه خوانی»، «صحیفه سجادیه» و «تلاوت های خانگی» در سبد حمایت کانون های مساجد قرار دارند، اظهار کرد: در طرح ساماندهی کانون که در قالب سه «شبستان» و 12 رواق در نظر گرفته شده است که رواق «نور» را پیرامون ثبت فعالیت های قرآن و عترت قرار داده ایم.

میرزایی نسب با تاکید بر اینکه در جلسه دیدار با مراجع که ستاد «مدهامتان» در قم داشتیم، مقرر شد پیام آیت الله العظمی «ناصر مکارم شیرازی» در مراسم افتتاحیه مسابقات قرائت شود، افزود: احتمال حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار است.

پایان پیام/ 130