«بازگشت به مسجد» یک ضرورت انکار ناپذیر برای همگان/نقش محوری مسجد را در همه فعالیت ها جدی بگیریم

«بازگشت به مسجد» یک ضرورت انکار ناپذیر برای همگان/نقش محوری مسجد را در همه فعالیت ها جدی بگیریم

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱
حجت الاسلام رهبری شعار بازگشت به مسجد را یک ضرورت انکار ناپذیر برای همگان دانست و گفت: طبق فرمان مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه، همه وظیفه داریم کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نقش محوری مسجد را در همه فعالیت ها جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان یاسوج، آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۱ مهر ماه) با حضور مشاور و قائم مقام رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.


حجت الاسلام «روح الله رهبری» در این آئین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه و جماعات استان خراسان شمالی پیرامون مسجد و نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: با توجه به بیانات گهربار مقام معظم رهبری در زمینه نقش کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج با همکاری ائمه جمعه و جماعات، اعضای کانون ها در سراسر کشور این روز را گرامی می دارند.


مشاور و قائم مقام ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از روز ۱۹ مهرماه به عنوان روز ارزیابی و بازیابی عملکرد کانون ها یاد کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یک پتانسیل کم نظیر در کشور هستند و اینکه در گذشته تا چه اندازه توانسته ایم برای اعتلای فرهنگ و هنر از این ظرفیت استفاده کنیم باید خود را در بوته نقد قرار دهیم.


وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم شعار «بازگشت به مسجد» را سرلوحه کار خود قرار داده، زیرا بعد از گذشت چندین دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی فرصت‌های بی‌نظیری که مسجد در دوران دفاع مقدس و عبور از گردنه ها و پیچ و خم هایی که در سالیان متمادی این مکان مقدس فراهم کرده، ولی در مقاطعی این فرصت ها و ظرفیت های مسجد کمرنگ شده است.


حجت الاسلام رهبری ضمن تأکید بر اینکه مسجد صرفا محدود به عبادت نیست، یادآور شد: تجربه تلخ ثابت کرد که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین مسجد شود، زیرا مدینه فاضله پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از مسجد شکل گرفت و باید با استفاده از ظرفیت های مسجد بازگشت واقعی به دامن مسجد را جدی بگیریم.


مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه نهادهای مختلفی در نظام جمهوری اسلامی تصدی مساجد را برعهده دارند، ادامه داد: تنها نهادی که به صورت مستقیم در مسجد حضور دارد کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.


وی شعار بازگشت به مسجد را یک ضرورت انکار ناپذیر برای همگان دانست و افزود: طبق فرمان مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه، همه وظیفه داریم کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نقش محوری مسجد را در همه فعالیت ها جدی بگیریم.


حجت الاسلام رهبری از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که در هر مسئولیتی قرار دارند نسبت به مساجد و کانون های فرهنگی و هنری توجه ویژه داشته باشند و گفت: علی رغم استقلال کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور، ولی این مجموعه عضوی جدایی ناپذیر از فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در کنار حوزه فرهنگ و هنر به ایفای نقش و مسئولیت خود عمل می کنند.


مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: هر اندازه حمایت مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیشتر باشد، توفیقات کانون های مساجد بیشتر و افزون تر خواهد بود.


وی از سرپرست جدید ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خواست تا در کنار مدیرکل و با همکاری وی جهت رشد و بالندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت داشته باشد.


حجت الاسلام رهبری با اشاره به اینکه در سالیان اخیر با توجه به تغییر بودجه کانون ها مستثنی از این امر نبودند و سرانه قبلی کانون ها تقریباً به صفر رسیده بود، اظهار امیدواری کرد در دوران جدید شاهد مرتفع شدن مشکلات کانون های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم.


گفتنی است در پایان این آئین از زحمات مدیر سابق ستاد کانون های مساجد استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و با حکم حجت الاسلام کمال الدین خداداده «کریم لایقی اصل» به عنوان سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پایان پیام/ 82