پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» در شیراز برگزار می شود

پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» در شیراز برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تحت عنوان «مدهامتان» از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در شیراز برگزار می شود و شیراز میزبان حافظین، قاریان و افراد مانوس با قرآن کریم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز دوشنبه (11 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تحت عنوان «مدهامتان» از 12 تا 14 مهرماه در شیراز برگزار می شود و شیراز میزبان حافظین، قاریان و افراد مانوس با قرآن کریم خواهد بود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که امید است این میزبانی که در شیراز روی داده است و رایحه خوش معنوی شکل بگیرد و خانواده ها و جامعه با محوریت جوانان و نوجوانان ارتباط با قرآن داشته باشند، اضافه کرد: تبلیغات در فضای شهری و رسانه ای ایجاد شده است.

مدیر ستاد «فهما» استان فارس با یادآوری این مطلب که مسابقات قرآنی «مدهامتان» در شیراز و فارس و با حضور داوران ملی و بین المللی برگزار می شود، افزود: افتتاحیه آن در مسجد «نصیرالملک» سه شنبه شب برگزار می شود و یکی از مهمانان این برنامه «مجیدی مهر» دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور و رئیس مرکز علوم قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

دبیر اجرایی پانزدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» اظهار کرد: آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز از مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه است و در این مراسم خانواده های شهدا و فعالین قرآنی تجلیل شود.

وی با یادآوری این مطلب که مسابقات در روز چهارشنبه و پنج شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود، افزود: روز چهارشنبه مسابقات از ساعت 10 و نیم و پیش از آن از ساعت 9 با زیارت دسته جمعی آغاز می شود و تا شب برنامه ادامه دارد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه پنج شنبه از صبح تا ظهر برنامه مسابقات ادامه می یابد، افزود: اختتامیه مسابقات عصر پنج شنبه از ساعت 15 و 30 دقیقه در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برگزار می شود.

وی از حضور استاد عباس سلیمی از اساتید قرآنی در مراسم اختتامیه خبر داد و گفت: حجت الاسلام «کمال الدین خداداده»، رئیس ستاد «فهما» جزیی از مهمانان اختتامیه هستند و مسئولین استانی و مدیران کل دستگاه های مختلف حضور دارند.

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس با اشاره به اینکه این مسابقات با حضور حدود 150 نفر از شرکت کنندگان خواهر و برادر از استان های مختلف برگزار می شود، اظهار کرد: 40 نفر از خواهران و برادران حدود 110 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه کارکردن در حوزه فرهنگی ضروری و واجب است این نوع مسابقات می تواند کمک رسان باشد که آن موضوع فرهنگی هم که دغدغه خانواده ها و نظام است شکل بگیرد، افزود: در بخش برادران 2 نفر از استان فارس در رشته های ترتیل و قرائت تحقیق حضور دارند و مسابقات به صورت زنده از شبکه فارس و مراسم اختتامیه به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می شود.

پایان پیام/ 130