گروه‌هایی که در مسجد جمکران با امام زمان(عج) عهد می‌بندند

گروه‌هایی که در مسجد جمکران با امام زمان(عج) عهد می‌بندند

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای ۹ ربیع‌الاول، گفت: پویش عهد می‌بندیم، اجتماع عسکریون، اجتماع بزرگ منتظران، تجدید عهد گروه‌های مختلف با حضرت حجت(عج) و نواختن زنگ بیعت در مدارس ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، مسجد مقدس جمکران به عنوان میعاد و پایگاه منتظران در مناسبت های مهدوی همچون نیمه شعبان و 9 ربیع الاول مجری برنامه های متنوع و متعدد به منظور ترویج شور و شعور مهدوی است؛ چنان‌که برای 9 ربیعِ پیش رو نیز برنامه های متعددی تدارک دیده است که حجت الاسلام والمسلمین «مهدی حسین‌آبادی»، معاون فرهنگی این مسجد در گفتگو با ما آنها را تشریح کرده است و در ادامه می آید:

 

 

 

 

اجرای پویش «عهد می بندیم»

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی با شرح برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: پویش انجام خدمات اجتماعی به یاد و برای امام زمان(عج) با شعار «عهد می بندیم»، با محور معرفت به امام زمان(عج) ازجمله این برنامه ها است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: این پویش درصدد توجه دادن مردم به روز 9 ربیع الاول به عنوان روز تجدید عهد و پیمان با امام زمان (عج) است، از این رو، علاقه مندان به شرکت در آن می توانند فعالیت های خود در عرصه اجتماعی را که با یاد و نام امام مهدی(عج) انجام می شود مثل عیادت از بیماران، دستگیری از نیازمندان و غیره را به شماره 30003313 پیامک کنند که نهایتا به قید قرعه به 14 نفر از شرکت کنندگان در این پویش جوایزی اهدا می شود.

 

برگزاری اجتماع بزرگ اردوزبانان با عنوان «عسکریون»

 

 

آخرین خبر | عکس/ اجتماع عزاداران افغانستانی در مسجد جمکران

 

 

وی با اشاره به برنامه های سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، ابراز کرد: شب شهادت حضرت(ع) ویژه برنامه «توسل به حریم کبریا» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، مداحی حاج محمدرضا و حسین طاهری و قرائت آیات قرآن توسط حامد شاکرنژاد، قاری بین المللی برگزار می شود. علاوه بر این، اجتماع بزرگ اردوزبانان با عنوان «عسکریون» در همین شب و در صحن امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود.

 

همچنین صبح چهارشنبه، 13 مهر ماه همزمان با صبح روز شهادت پدر امام زمان(عج) ویژه برنامه عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی و قرائت زیارت شریف امین‌الله از ساعت 8 صبح در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

حسین آبادی ادامه داد: مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در ظهر روز چهارشنبه نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری و مرثیه خوانی حاج حیدر خمسه و عصر روز چهارشنبه با برگزاری مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای حاج مرتضی طاهری برگزار می شود.

 

اقامه نماز شب 9 ربیع به امامت آیت الله نوری همدانی

 

 

اقامه نماز مغرب و عشاء مسجد جمکران به امامت آیت الله العظمی نوری همدانی - پایگاه خبری تحلیلی جمکران | پایگاه خبری تحلیلی جمکران

 

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری اجتماع بزرگ منتظران با محور تجدید عهد و پیمان با امام زمان (عج) در  غروب روز چهارشنبه، 13 مهرماه خبر داد و گفت: پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله العظمی نوری همدانی این اجتماع بزرگ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شعرخوانی صابر خراسانی و مدیحه سرایی احمد واعظی برگزار می شود. 

 

وی درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران در روز 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، بیان کرد: اصلی ترین برنامه ما تجدید عهد و پیمان گروه های مختلف با امام مهدی(عج) است. در این راستا مراسم تجدید عهد نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و ... از ساعت 7 و 30 تا 9 و 30 دقیقه روز پنجشنبه، 14 مهرماه در صحن جامع امام مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران، برگزار می شود.

 

تجدیدعهد مادران مهدوی

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: در ادامه مراسم تجدید عهد و پیمان ملیت های مختلف با امام زمان(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و پس از نماز ظهر و عصر، تجدید عهد دانشجویان با حضرت حجت(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان برگزار می شود. تجدید عهد مادران و فرزندان با امام عصر(عج) با عنوان «مادران مهدوی و نسل انتظار» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تراشیون نیز عصر روز پنجشبه، 14 مهرماه از ساعت 16 تا 17 و 30 برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: مراسم تجدید عهد و پیمان طلاب با امام مهدی(عج) با عنوان «عهد جانان» بعد از نماز مغرب و عشاء و همزمان با آن تجدید عهد استادان دانشگاه ها با حضرت حجت(عج) در در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

 

 

 

برگزاری جشن ازدواج 350 زوج دانشجو

 

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: صبح جمعه، 15 مهرماه مراسم ندبه انتظار به یاد سردار شهید حاج حسین همدانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و قرائت دعا توسط سیدرضا نریمانی برگزار و پس از آن به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه کبری(س) جشن ازدواج 350 زوج دانشجو از ساعت 10 تا 12 در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام برگزاری سومین دوره همایش «بازی و همدلی»، گفت: این همایش با حضور خانواده ها و با محور نحوه تعامل والدین و فرزندان روز جمعه، 15 مهرماه در مجموعه گل نرگس برگزار می شود. عصر این روز نیز زیارت آل‌یس با نوای حاج حسن شالبافان در میعاد منتظران طنین‌انداز می شود.

 

آغاز برنامه شنبه شب های جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به حضور گسترده زائران در جمعه شب ها در این مکان، بیان کرد: از این هفته و به مناسبت 9 ربیع الاول مراسم قرائت دعا و سخنرانی نیز جمعه شب ها در میعاد منتظران برگزار می شود. در نخستین هفته این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی و قرائت دعا با نوای حاج مهدی رسولی، برگزار می شود.

 

زنگ بیعت نواخته می شود

 

زنگ طبیعت در 570 مدرسه استان سمنان نواخته شد - اخبار استانها تسنیم | Tasnim

 

حجت الاسلام حسین‌آبادی اضافه کرد: در ادامه تجدیدعهدهای 9 ربیع الاول، شنبه، 16 مهرماه مراسم تجدیدعهد دانش‌آموزی با امام زمان(عج) با عنوان «زنگ بیعت» در مدارس استان قم نواخته می شود؛ پیگیر هستیم این زنگ در همه مدارس نواخته شود و دانش آموزان با قرائت دعای عهد و دعای فرج، تجدید عهد و پیمان با امام عصر(عج) داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: پایان‌بخش برنامه های 9 ربیع الاول  1401 ، همایش علمی بیان مسائل اساسی و محل شبهه در موضوع مهدویت، با حضور استادن و فرهیختگان است که روز شنبه، 16 مهرماه از ساعت 16 برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسین‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: پویش قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) نیز در این ایام پررنگ تر اجرا می شود و علاقمندان می توانند نذورات خود در این باره را از طریق کد دستوری *780*313# واریز کنند.

پایان پیام/ 9