پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» فرصتی برای سرمشق گرفتن نسل جدید از قرآن است

پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» فرصتی برای سرمشق گرفتن نسل جدید از قرآن است

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱
حجت الاسلام موسوی گفت: میزبانی از مرحله کشوری این مسابقات قرآنی با حضور بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی مساجد در شیراز فرصتی برای حضور نسل نوجوان و جوان مسجدی در عرصه های قرآنی و سرمشق گرفتن از قرآن است.

حجت الاسلام سید عباس موسوی، با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: میزبانی از مرحله کشوری این مسابقات قرآنی با حضور بیش از 130 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی مساجد در شیراز فرصتی برای حضور نسل نوجوان و جوان مسجدی در عرصه های قرآنی و سرمشق گرفتن از قرآن است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: قرآن همیشه راهگشاست و کتاب زندگی است و سرمشق گرفتن نوجوانان و جوانان از قرآن یک موهبت است که فعالیت های قرآنی زمینه آن را فراهم می کند.
 
وی تاکید کرد: پیامبر (ص)، قرآن و اهل بیت (ع) را توام توصیه کرده اند که موجب پیشبرد راه زندگی در مسیر درست می شود و با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی امروز بهترین راه، تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.
 
حجت الاسلام موسوی با اشاره به برگزاری مسابقات «مدهامتان» عنوان کرد: «مدهامتان» و مسابقات قرآنی که زمینه آنها در مساجد فراهم می شود با جذب نسل جوان در مساجد اثر مطلوبی برای تقویت کارکرد مساجد در حوزه قرآنی دارند.
 
وی گفت: انقلاب بر پایه مساجد شکل گرفته و جلسات قرآنی مساجد موجب پیروزی انقلاب شد، قرآن در زندگی مادی و معنوی نوجوانان و جوانان نقش موثری دارد و باید با برنامه های متنوع نسل جدید را به حضور در برنامه قرآنی مساجد تشویق کنیم.

پایان پیام/ 130