مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند

مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱
آیت الله حدائق گفت: جامعه اسلامی در حفظ و قرائت و پایبندی به قرآن باید اهتمام فراوان داشته باشد و مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند.

آیت الله علیرضا حدائق، با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: در حدیثی نورانی از رسول گرامی اسلام (ص) بر اهمیت فوق العاده توجه به قرآن تاکید کرده اند و فرموده اند: «وقتی کارها در امورات زندگی پیچیده شد و انسان حق را از باطل تشخیص نداد به قرآن رجوع کند» و پیامبر اکرم (ص) بر اهمیت فوق العاده توجه به قرآن تاکید فرموده اند و تاکید داشته اند که رجوع و انس با قرآن موجب تشخیص حق از باطل می شود.

مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی «حضرت مهدی موعود (عج)» فارس افزود: قرآن موجب هدایت انسان به صراط مستقیم می شود و کسانی که قرآن را پیشوا و الگوی زندگی قرار دهند در مسیر بهشتی قرار می گیرند و بی اعتنا کنندگان به قرآن به مسیر دور شدن از خدا و دوزخ خواهند بود.

وی اضافه کرد: در ضرورت توجه به قرآن کریم، امام علی (ع)، قرآن را نور و روشنایی پایان ناپذیری دانسته اند که دریایی است که عمق ندارد توصیف فرموده اند و تدبر و کنکاش در قرآن همواره موجب کشف نکات جدید و مطالب به روز می شود و از مجموعه این روایات می توان به اهمیت تدبر در قرآن پی برد.

آیت الله حدائق با تاکید بر نقش و جایگاه والای قرآن در جامعه اسلامی عنوان کرد: جامعه اسلامی در حفظ و قرائت و پایبندی به قرآن باید اهتمام فراوان داشته باشد و مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت رشد و تعالی معارف قرآنی در نسل جوان را فراهم می کند و این مسابقات در رشد و تعالی معارف قرآنی موثر است و امیدواریم شاهد رشد بیشتر محافل معنوی و قرآنی باشیم.

پایان پیام/ 130